י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בעלי המסעדה: "אנשים עפו באוויר. הייתי בטוח שזה פיגוע"

בוקר אחרי התאונה הקטלנית בתל אביב שגבתה את חייהם של שלושה יושבי מסעדה ברחוב בן יהודה, מספר בעלי המסעדה ל'בחדרי חרדים' על רגעי האימה

זירת התאונה, צילום: פלאש90
זירת התאונה, צילום: פלאש90

אמש (מוצ"ש) איבד נהג רכב את הכרתו ועלה על המדרכה ברחוב בן יהודה בתל אביב ופגע בכעשרה בני אדם שסעדו במסעדה פוראמה, שלושה מהם נהרגו. בהתחלה היה חשש כי מדובר באירוע על רקע לאומני, אך לאחר דקות ספורות התברר כי מדובר בתאונה.



עומר לביא, בעל מסעדת פוראמה, משחזר ל'בחדרי חרדים' את רגעי האימה - "כולם סעדו ברוגע ובשלווה, לפתע היה בום חזק מכיוון השמשה של המסעדה, אנשים קלטו רכב נכנס בתוך החנות. בהתחלה כולם היו בטוחים שמדובר בפיגוע דריסה, צעקו "הצילו, פיגוע". היו שברחו לשרותים למטבח ונעלו את עצמם בפנים, ונכנסו מתחת לשולחנות מחשש שיש מחבל.זו הייתה דרמה מטורפת של דקות ספורות. רק אחרי כמה דקות, כולם נרגעו והבינו מה קרה ושמדובר בתאונה. הייתה שלוליות דם על הריצפה. היו כאלו שעמדו מחוץ למסעדה ופשוט עפו באוויר".

לביא ממשיך ומספר - "הרכב הפוגע היה מעוך לגמרי בחזית שלו, בעצם הוא התנגש בשני עמודים - עמוד ביטחון ועמוד נוסף שהוא תמיכה של המסעדה". לדבריו, "הנס הגדול הוא שעמוד התמיכה בכניסה למסעדה הציל נפשות רבות. אם לא היה אותו, הרכב היה נכנס לתוך המטבח והאירוע היה הרבה יותר גרוע ונגמר חלילה באסון קשה עם הרבה הרוגים.

"כמה דקות לפני התאונה, היה סועד שביקש מהמלצר שהוא מעדיף לשבת בחוץ, המלצר אמר לו בסדר, ושיגיש לו לשם את האוכל. לצערי הבנתי שאותו אדם נפגע קשה ונהרג".

אסף מזור, שנפצע קל בתקרית, סיפר: "ישבתי בתוך המסעדה ואכלתי, שמעתי רעש ואז בום והתנפצה שמשה. עפו מלא זכוכיות לכל עבר. אנשים חשבו שזה פיגוע ורצו פנימה. אחר כך אנשים שכבו על הרצפה, עלי עפו זכוכיות. אני בשוק אבל בסדר, עכשיו מרגיש יותר טוב".

נכון לבוקר הזה, בבית החולים וולפסון מאושפזת פצועה הסובלת משברים ברגל, חבלה בראש וחתך בעפעף. יתכן שתנותח במהלך הבוקר. בבית החולים איכילוב מאושפזת פצועה אחת בלבד, שנשארה לאשפוז בבית החולים לאחר שעברה ניתוח במהלך הלילה. היא במצב בינוני ויציב.
תאונת דרכים תאונה תל אביב מסעדה תאונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד