ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

הפלס משיב ליתד נאמן: "החכי"ם מוחים - ותומכים"

ארבע שנים לפיצול הליטאי: במאמר בעיתון 'הפלס' קוטלים את המאמר מ'יתד נאמן' שתקף את הרפורמים - בעוד שחברי הכנסת לא עושים דבר

הפלס נגד יתד נאמן
הפלס נגד יתד נאמן

המאבק על כניסת הרפורמים לארץ - מאמר המערכת בעיתון 'הפלס' מתייחס הבוקר (א') למאמר בעיתון 'יתד נאמן' מיום שישי האחרון שתקף את תמיכת מדינת ישראל ברפורמים ואת ראש הממשלה נתניהו.

הפלס, שמציין בימים אלו ארבע שנים לפילוג הליטאי במאמר תחת הכותרת "מוחים ותומכים", משיב כי החכי"ם החרדים שותפים לאותה תמיכה - וכי האשמה רובצת על כתפיהם במידה שווה.

"מדובר במציאות בלתי נתפסת שבה קמה ממשלה הנשענת על נציגים חרדיים ומכריזה על דינמיקה שיטתית של הכרה ברפורמים, בעוד ראה"מ טורח להבהיר שוב ושוב כי ימשיך לדבוק במדיניותו הברורה למען קידומם של 'הזרמים' שחוללו שמות בכרם בית ישראל.

"התחושה הקשה ההולכת וגוברת היא כי ממשלת הרפורמות והרפורמים עוקרת את הכל, בראותה כי הנציגות החרדית משלימה עם ההתדרדרות הסידרתית ופשרה גוררת פשרה. דווקא בממשלה התלויה בקולות הציבור החרדי נעשה התקדים של מינוי צוות ממשלתי בכיר לעידוד יעדי הגיוס מקרב בני הישיבות; דווקא בממשלה זו מתערב משרד החינוך בצורה פוגענית בסדרי ונהלי החינוך החרדי, ומנהלי המוסדות נאלצים לתבוע שוב ושוב מהח"כים להכריז מלחמה למען שמירה על טהרת החינוך; ורק הקואליציה הצרה הזו יוצרת תקדימים מחרידים של הכרה הרסנית ברפורמים ובקונסרבטיבים.

"אמנם, הודעתו האחרונה של נתניהו נתקלה באי אלו תגובות מחאה רשמיות של הח"כים החרדיים והעתונות המפלגתית, שהכריזו כי "מדינת ישראל התייצבה לימין התנועה הרפורמית כדי לפגוע בדת ישראל ובתורתו". אך קשה להניח שנתניהו לוקח זאת ברצינות. נגד מי מכוונים כל דברי המחאה? וכי מי היא הממשלה אשר "מתייצבת לימין התנועה הרפורמית כדי לפגוע בדת ישראל ובתורתו"? – הלא זו היא הממשלה אשר נהנית מתמיכה בלתי מסוייגת של אותן מפלגות ודובריהן.

"אין ספק שהודעות הגינוי המאולצות, הנאמרות ונכתבות מהשפה ולחוץ כדי לצאת ידי חובה, נתפסות ע"י נתניהו כאמירה מעוררת לעג וכמס שפתים בעלמא. הביטויים הללו, שנועדו ליצור מראית-עין של "קיום חובת מחאה", מתפרשות בעיני העולם היהודי כביטוי מביך ומכאיב של סיטואציה פתטית מתמשכת בנוסח מוחים ותומכים".
הרפורמים נתניהו הפלס יתד נאמן תגובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד