כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

המשטרה דורשת: לעצור את המתנחלים עד תום ההליכים

הפינוי של הגבעה החדשה בסמוך לקרית ארבע יצא משליטה - הבוקר הוגשו כתבי אישום נגד המתפרעים

שוטרים בירושלים, צילום: פלאש90
שוטרים בירושלים, צילום: פלאש90

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד ישועה אוחנה בן 35 מקרית ארבע ויוסף פרנקל בן 20 מבית אל בגין התפרעות, חבלה, פציעה בנסיבות מחמירות ותקיפת שוטר.

כתב האישום הוגש בגין עבירות שבוצעו ביום שלישי בשבוע שעבר במהלך התפרעות נגד כוחות משטרה ומנהל אזרחי שהגיעו לחוות גל (סמוך לקריית ארבע) לצורך הריסת מבנה שנבנה ללא היתר בנייה.

עם הגעת הכוחות למקום החלו מספר רב של אנשים, ביניהם גם שני הנאשמים, להתקהל בסמוך למבנה על מנת להפריע לכוחות לבצע את הריסת המבנה. במהלך התקהלות זו החלו המתקהלים במקום לחסום את צירי הגישה למקום, לשכב מתחת לגלגלים של הטרקטורים על מנת שאלה לא יוכלו להמשיך במלאכתם, לטפס על הטרקטורים שהיו במקום וכן לזרוק לעברם ולעבר כוחות הביטחון במקום אבנים.

ישועה אוחנה מואשם כי זרק אבן לעבר טרקטור בו נהג המתלונן. בעקבות כך ניגש אליו שוטר והזהיר אותו לבל ימשיך במעשיו. למרות זאת ומיד לאחר מכן, לקח אוחנה פעם נוספת סלע וזרק אותה לעבר הטרקטור ולעבר המתלונן. הסלע פגע בשמשת הטרקטור ושבר אותה וכן פגע במתלונן בראשו.

כתוצאה ממעשיו נשברה שמשת הטרקטור וכן נגרמו למתלונן חבלות, דימומים וכאבים.
במהלך האירועים ביצעו השוטרים במקום חסימה אנושית על מנת להרחיק את המתקהלים מלהפריע להריסת המבנה. באותו שלב החל יוסף פרנקל לצעוק לעבר מתקהלים נוספים "יאללה פורצים עוד עשר שניות", וזאת תוך שהוא סופר את מספר השניות לאחור. בתום הספירה רץ הנאשם לעבר שוטר ודחף אותו על מנת לפרוץ את החסימה. בעקבות הדחיפה נפל השוטר לקרקע, קיבל מכה בברכו ונגרמה לו חבלה קלה.

הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.
משטרה קרית ארבע גבעת גל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד