י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סרבני גט? לא תתקבלו ל"ישיבה" של אליאור חן

לפי הצעת חוק חדשה סרבני גט לא יתקבלו לאגף התורני בכלא • האסירים ש"זוכים" לכך הם לדוגמה "הרב המתעלל" אליאור חן, הנשיא לשעבר משה קצב • מדוע סרבני גט לא? התשובה של ח"כ שולי מועלם רפאלי

כלא צילום אילוסטרציה. משה שי / פלאש90
כלא צילום אילוסטרציה. משה שי / פלאש90 צילום: משה שי, פלאש 90

המאבק בסרבני הגט עולה מדרגה, וחייבים לומר – בצדק מלא. אין כל סיבה שאישה שמבקשת להתגרש בצורה חוקית מהאיש לו היא נשואה, תיאלץ להפוך לעגונה, רק משום שיש לגבר את האפשרות הזאת.

ביום רביעי שעבר, כפי שדיווח אצלנו ב'בחדרי חרדים, הכתב הפוליטי, עקיבא וייס, עלתה להצבעה בקריאה טרומית הצעת החוק של יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, שבמסגרתה לא יהיו רשאים ללמוד, לקבל ארוחות בכשרות מהדרין ולשהות באגף התורני של בית הכלא. סרבני גט. המטרה: להגביר את הלחץ על הסרבנים כדי שיתנו גט.

מפרטים נוספים שהגיעו ל'לובי נשי', הבנו כי ההצעה היתה לאורך כל הדרך, בעידודם של בתי הדין הרבניים, להם כידוע ישנה סמכות לשלוח סרבן גט למאסר.

"אדם שמעגן את אשתו ואינו מוכן לקבל את הוראת הדיינים לחדול מלהתעלל בה, הוא לא באמת אדם שחשובה לו ההלכה וקיום אורח חיים יהודי", אמרה ח"כ מועלם רפאלי והוסיפה: "הוא רומס את העיקרון היסודי שביהדות 'ואהבת לרעך כמוך' רק כדי למרר את חיה של אשתו. לפיכך הוא לא ראוי ליהנות משלל הפריבילגיות שבתי הכלא מאפשרים לאסירים דתיים".

בואו נעצור רגע. עד כאן הכל היה טוב ויפה. זאת אומרת, לא טוב ולא יפה, בכל זאת מדובר כאן על נשים עגונות והנושא עצוב וחמור. אני מתכוונת שהצעת החוק הזו מעולה ואני בעדה, מכיוון שכל אמצעי שיעזור לאישה להיות חופשיה לפי הוראת בית דין – הוא מבורך. אלא שכאשר נתקלתי בסיבה עליה דיברה חברת הכנסת, לא יכולתי שלא לתהות: לא יכלו לתרץ את החוק בצורה שתגרום לי לא להרים גבה?

הרי אם מדברים על שלילת זכות לשהייה באגף תורני משום שמדובר באדם שרומס עיקרון יסודי ביהדות, גם לאסירים האחרים לא מגיע לשהות באגף התורני. בואו ניקח שלושה שמות בשליפה: "הרב המתעלל" אליאור חן? יושב באגף תורני. אדם שהתעלל פיזית ונפשית בילדים קטנים חסרי ישע, וכתב האישום נגדו חמור ומעורר חלחלה. הוא נדון ל-24 שנים בכלא. האם ההלכה וקיום אורח חיים יהודי היה לנגד עיניו? המשגיח המפורסם לא עלינו בשל עבירות קשות ביותר בשלוש בנות משפחה. אמנם הוא "רק" עצור, אך במידה ויישב בכלא, לא ישהה באגף תורני? והנשיא לשעבר משה קצב? האם כשעבר על מה שעבר, קיום ההלכה היהודית היה לנגד עיניו?

אולי גם האדם המעגן, החוצפן הזה שמעז לעבור על דברי רבנים ואף "זוכה" לחרמות, ממשיך כיתר האסירים באגף תורני, לשמור מצוות?

אני חושבת שקידום הצעת החוק הזו היא משמעותית וטובה ונותנת יד לבתי הדין הרבניים שמנסים לעשות ככל יכולתם נגד סרבני גט. רק מבקשת להציע הצעת ייעול, לטובת כל מי שיקרא את הסיבה להצעה – אני בטוחה שהרבה יותר אצבעות תומכות, יתרוממו.
שולי מועלם רפאלי סרבן גט בית כלא נשים עגונות בתי דין רבניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד