י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ההיי-טק מגיע לפריפריה: חממה חדשה תוקם בעוטף עזה

החממה תפנה לחברות בתחילת דרכן הפעילות בתחומי האגרוטק, קיימות וקלינטק, ביטחון לאומי ותוכנה • החממה צפויה לצאת לדרך בחודש ספטמבר

  • י"ג סיון התשע"ו
.
.



היישובים באזור עוטף עזה עולים בדרך-כלל לכותרות בהקשרים של טרור, פיגועים ומנהרות. יוזמה חדשה תנסה לשנות את המצב - מדובר בחממה טכנולוגית ששמה SouthUp, אשר עתידה להפוך לחממה הטכנולוגית הראשונה בעוטף עזה.

הגופים אשר מעורבים בהקמת החממה החדשה הם המועצה האזורית שער הנגב, מכללת ספיר, וולף ביילאס שותף ב-OurCrowd, ד"ר אנדרו ויטרבי מהמייסדים של קוואלקום (שתרם באחרונה 50 מיליון דולר לטכניון), הסוכנות היהודית ועוד. החממה תפנה לחברות בתחילת דרכן אשר פעילות בתחומים של אגרוטק, קיימות וקלינטק, ביטחון לאומי, תוכנה ועוד. החממה צפויה לצאת לדרך בחודש ספטמבר.

שחר בלקין, יו"ר SouthUp וממייסדי חברת ההיי-טק FST, אמר היום (א') כי "אין ספק שהמציאות הביטחונית המורכבת של יישובי עוטף עזה דחקה לא פעם מסדר העדיפויות סוגיות חשובות אחרות, כמו ביטחון כלכלי ותעסוקתי לתושבי האזור. לסכסוך עדיין אין לנו פתרון אבל אנחנו מאמינים שיש ביכולתנו לחזק את היישובים הללו באופן משמעותי מבחינה כלכלית ולעודד נדידה של חברות מהמרכז לפריפריה, לצד הישארות של הדור הצעיר בדרום".

לדברי בלקין, "מה שאנחנו עושים כאן - זו הציונות החדשה. החממה הטכנולוגית של SouthUp תביא את קטר הצמיחה של המשק גם ליישובי העוטף. בחזון שלנו, חברות סטארט-אפ צעירות שיתחילו בחממה יתיישבו בנגב, יהפכו בעוד כמה שנים לחברות היי-טק וייקחו חלק פעיל ביצירת מקומות עבודה, יקדמו חינוך טכנולוגי וייצרו קהילת חדשנות תוססת, גם מחוץ לתל אביב".

פרופ' עמרי ידלין, נשיא מכללת ספיר, הוסיף כי "החממה תואמת ככפפה את האופי היזמי והחדשני של המכללה והיא מקדמת את המטרה המרכזית שלנו - קידום ההשכלה, התרבות והפיתוח הכלכלי של אזור עוטף עזה. עד היום, בוגרי המכללה בתחום ההיי-טק נאלצו לנדוד צפונה. החממה תאפשר לסטודנטים המעוניינים בכך להשתלב כעובדים בחממה עוד בתקופת לימודיהם ולבוגרי המכללה להישאר לגור באזור ולהצטרף לחממה כיזמים".
חממה טכנולוגית סטארט-אפ מכללת ספיר עוטף עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד