י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

התפתחות מפתיעה במאבק הרבנים ברלנד-חשין

לקראת חזרתו האפשרית של הרב ברלנד לישראל מחכה לו קרב ישן שמתלקח מחדש: הרב יום טוב חשין שהתבטא נגד הרב ברלנד, זוכה לתמיכה מפתיעה של 'העדה החרדית'

הרב חשין. צילומסך מתוך יוט יוב
הרב חשין. צילומסך מתוך יוט יוב

פרשת הרב ברלנד, מגיעה בעקיפין לפתח בד"צ העדה החרדית: בצעד חריג, מתפרסם מכתב, עליו חתומים הדיינים והגאב"ד -מחאה על ביזוי הגאון רבי יום טוב חשין, משפיע בחסידות ברסלב ובנו של הגאון הגדול הרב צבי חשין מ'מיר'.

תחילתו של הסיפור לפני למעלה משלש שנים. אז פרצה פרשת הרב אליעזר ברלנד מנהיג קהילת 'שובו בנים' המפורסמת. הרב יום טוב חשין שהיה לתקופות מסוימות ממקורבי הרב ברלנד ואף למד עימו בחברותא תקופה, החל להתבטא נגד הרב.

במוצאי ראש השנה לפני שלש שנים, כמה צעירים חמומי מוח, חיפשו אחריו באומן במטרה להכותו. או אז, נאלץ הרב חשין לברוח כל עוד נפשו מאומן. את דרך הבריחה שלו עשה, הרב חשין, אברך עם לבוש חסידי מלא מלא ביום-יום - בתחפושת מדהימה. לבוש בקפוצ'ון עם כובע לראשו, מכנסי ג'ינס ועוד - כאחד החוזרים בתשובה.

בתקופה האחרונה בעת שנראה היה כי דרכו של הרב ברלנד ארצה מתקרבת, המתח עלה שוב, והגיע לסערות של ממש בקרב התלמידים והמקורבים בעבר ובהווה ל'שובו בנים'. השמועות והטענות בקרב חסידי ותלמידי הרב ברלנד טענו, כי שוב החלו דיבורים בסביבת הרב חשין בגנות הרב ברלנד. בתגובה, הופץ פשקוויל חמור נגדו בו הואשם הרב חשין בהאשמות חמורות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי גם ב'שובו בנים' התנערו מהפשקוויל, מה שלא מנע הרב חשין לבקש את תמיכת 'העדה החרדית' עליה נמנים בני משפחתו הקרובה כאחת מהמשפחות החשובות בברסלב.

גורמים המעורים בפרשה עמם שוחחנו, אמרו ל'בחדרי חרדים': "הוא מנהל שיסוי נגד הרב ברלנד וממשיך להכות בהרב ברלנד. הוא מגלומן עם שיגעון גדלות מטורף, שרוכב על כל שובו בנים. הוא רוצה לסגור את הקבוצה של הרב ברלנד ולפתוח כת משלו, ומדובר סך הכל באדם בן 37".

מנגד, מכרים אחרים של הרב חשין טוענים כי "מדובר באיש אמת, שהולך עם האמת שלו עד הסוף. וכמי שהאמין בעבר ברב בלב שלם, וחווה משבר - הוא פועל שאחרים לא יחוו את אותו משבר". למותר לציין שכל המקורות לכתבה, התעקשו ששמם לא יוזכר.

כאמור, לאחר המתקפה החמורה נגדו יוצאים בבד"ץ העדה החרדית במחאה בה הם כותבים "הוא מרביץ תורה לרבים ירא ושלם מגדולי המשפיעים אשר רבים השיב מעוון ומוציא יקר מזולל, ואנו מזהירים את אלו שידם במעל שיחזרו בהם", כותבים חברי הבד"ץ בראשות הגאב"ד והראב"ד.
יום טוב חשין הרב אליעזר ברלנד שובו בנים פשקוויל ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד