י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הכבוד המזרחי מכה שוב: תקף את גואטה והושעה

כותב הטורים ישראל גליס זלזל בח"כ יגאל גואטה בטור שבועי ב'כל ישראל', ולאחר שגואטה התלונן על הפגיעה בכבודו - הושעה מכתיבת הטור

הכבוד המזרחי מכה שוב: תקף את גואטה והושעה

תקף את גואטה והושעה מכתיבת הטור: איש ירושלים ישראל גליס הושעה מכתיבת טורו השבועי בעיתון 'כל ישראל' - זאת לאחר שכתב בטורו דברי זלזול כנגד ח"כ יגאל גואטה ובין השאר כי "ש"ס קיבלה בקדנציה הנוכחית חבר כנסת מקרית שמונה, שההשכלה שלו נתונה בספק".

ח"כ גואטה פנה במכתב למו"ל קו עיתונות וכל ישראל אריאל קוניק וכתב כי "הובא לידיעתי מאמר שפורסם השבוע בעיתון 'כל ישראל', שמופץ בתפוצה ארצית, ובו מאמר מאת אחד בשם ישראל גליס שאינני מכירו אבל הבנתי שהוא כמין איש הוגה דעות. בתוך מאמרו כתב הנ"ל והנני לצטט 'ש"ס קיבלה בקדנציה הנוכחית חבר כנסת מקרית שמונה, שההשכלה שלו נתונה בספק'

"כמי שנטל על שכמו להיות חלק ממאבק בלתי מתפשר למאבק בגזענות אותו מוביל ראש התנועה הרב אריה דרעי, ולשמחתי הרבה, מיום ליום מתבדים כל אותם שרצו לחלום כי הגזענות נגד עדות המזרח התאדתה והינה עניין למאה שעברה. לכן אינני יכול להבליג והנני פונה אליך בשם כל משפחות גואטה, בשם כל תושבי קרית שמונה, ובכלל בשם כל אחינו יוצאי עדות המזרח הנפלאים, להשעות מיידית את מר גליס מתפקידו בעיתונכם, ולא לתת במה לדעותיו בשום פנים ואופן.

"מדבריו נודף ריח חריף של גזענות שהרי הנ"ל לא מכירני כפי שאני אינני מכירו. והרי הוא לא הלך לבדוק באמת את השכלתי ולא את התפקידים הציבוריים שמילאתי. מנין בכל זאת מחק הוא את עברי ואת שני תואריי האקדמיים? פשוט מאד, חבר את הצירוף של גואטה פלוס קרית שמונה והרי לך 'אדם שהשכלתו מוטלת בספק'.

"לא, אינני דורש את כבוד עצמי ולכן לא הגשתי נגד הנ"ל הוצאת דיבה (למרות שהזכות שמורה לי) כדי להראות שזה לא עניין אישי. אנו נחושים לסגור את המיקרופונים של הגזעניים, לייבש להם את הדיו בטרם יוחק עלי נייר, להדיר רגלי הגזעניים מכל מדיה ועמדת השפעה. המלחמה אינה על כבודי, זו אותה מלחמה שהייתה עבור שדרות ועכשיו עבור קרית שמונה", מאשים גואטה.

לסיום, הוא דורש: "כאיש הגון הנני לבקשך לתת דוגמה, ולהושיט כתף מכבדת לאחינו יהדות ספרד המעטירה, ולהודיע מיידית על השעיית הנ"ל, ולא לתת ביטוי לדעות כאלו במרחב הציבורי."

במענה למכתב גואטה השיב העורך הראשי של 'קו עתונות' ינון פלח וכתב כי גליס הושעה: "ראשית אין זו דרכו של עיתוננו לתת במה להשמצות כלפי אף אדם בודאי לא כלפי נבחר ציבור שמייצג את גדולי ישראל וציבור עצום של מאות אלפי אנשים. וכל כך אנו מתנצלים על השגגה שיצא תחת ידם. בשל חומרת הדברים הושעה הכותב ישראל גליס מכתיבה בעיתוננו והודעה על כך הועברה לו באופן שישי על ידי. בנוסף ביום שישי תתפרסם התנצלות של ישראל גליס שהעביר למערכת העיתון".

תגובתו של ישראל גליס טרם התקבלה.



ישראל גליס יגאל גואטה קו עתונות טור שבועי מזרחיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 56 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד