כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

גואטה שאפו! אל תיבהל מלבני העור ודבריהם

הרב י. פרידמן נחשף לדברים המזלזלים שנכתבו על ח"כ יגאל גואטה והתחלחל, בטור אישי הוא מספר על היכרותו האישית עם יגאל ותוהה האם יש מי שמסוגל עדיין להתעלם מהגזענות?

גואטה. צילום: פלאש 90
גואטה. צילום: פלאש 90

יגאל גואטה. האיש והאגדה. הלוואי על כולנו עוד כמה ח"כים כמותו. עוד כמה אנשים שלעולם שמים את עצמם ומשפחתם במקום השני, אם לא החמישי... יגאל גואטה זה אדם שלא ינוח ולא ילך לישון בלילה כשבטיפולו יהודי עם צרה, משפחה מסכנה רעבה ללחם, בנים ובנות שלא התקבלו למוסדות חינוך כלשהם (כן, על רקע גזעני. מותר לכתוב את זה ואפילו חובה! וכי זאת לא האמת? אם לא בכל המקרים, אז ברובם בודאי!)

אז יגאל קצת 'וולגרי'... מדבר בשפה שלא מתאימה לאניני הטעם, הריח והמישוש (שהם ממש במקרה רק לבנים בצבעם, שנולדו להורים הנכונים...)

יושב לו יהודי - מכובד ככל שיהיה - על מקלדתו בצהרי היום בביתו, כולו מדושן עונג, לפתע הוא שמע שחבר הכנסת מטעם סיעת ש״ס הרב יגאל גואטה נסע לשדרות למחות בענין יו״ר ערוץ 10 שאמר או לא אמר דברים בגנות ש"ס והמזרחיים. והופ, קפץ לו הפיוז, ובטורו בבמה המכובדת שניתנת לו מידי שבוע, הוא מחליט לבזות את גואטה בצורה מגעילה, מחפירה, וזאת לפני שהוא בכלל חקר ובדק את העובדות לאשורן.

לצערי אני נאלץ לצטט מספר מילים שלו בכדי שתבינו איך כל לבלר יכול במחי הינף קולמוס בודד להשמיץ, לשקר לציבור הקוראים, ולהציג את מושא השמצתו באופן המגעיל ביותר. להלן הציטוט: ״ש״ס קיבלה בקדנציה הנוכחית חבר כנסת טוראי מקרית שמונה שההשכלה שלו נתונה בספק, וכשאנחנו יודעים שהגזענות הולכת ונעלמת מאיתנו ויש לאט לאט אינטגרציה בין האשכנזים והספרדים, אותו ח״כ הגיע כדי להזכיר שהוא כאן, והוא זה שנושא את דגל הגזענות״ - עד כאן דבריו המלומדים של אותו מלומד דגול.

לפני שאתייחס לגופו של האיש, אתייחס לעצם הענין: הגזענות הולכת ונעלמת? אתה חי בארץ או בלה-לה-לנד? יש לך ילדים קטנים בגנים? אולי בנות בית יעקב? בנים בישיבות? או שמא בנים או חתנים אברכי כולל? וכי אינך מודע ל״מכסה״ הקבועה? להרס המשפחות שחוזר על עצמו כריטואל קבוע מידי שנה בטרם פתיחת שנת הלימודים? הלא אין שכונה בשום ריכוז חרדי כלשהו בארץ שאין בה משפחה שלא קיבלו את ילדיה למוסד כלשהו וחטאה היחיד הוא מוצאה המזרחי! זה לא סוד. זאת עובדה כואבת וצורמת.

נכון, אני מבין שעדיף לטאטא מתחת לשטיח את הבעיות הקשות. אני מבין שלא נעים להיראות גזען ובטח שלא ציבורית. אבל להכחיש את הקיים? ולו נניח לרגע שבשנים האחרונות חל שיפור מסוים, הלא זה רק בגלל קול הזעקה והצעקה של הרב אריה דרעי בראש ובראשונה, והיום כשהוא באמת עסוק עד מעל לראשו - הוא לקח לו לעזר כנגדו את הרב יגאל גואטה, שהוא האדם הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון! לא מתאים לך לשמוע - קנה אטמי אזניים. אם תתעקש, אתה יכול גם לרדת מהארץ. אבל להכחיש? האמת היא שכן, כי אחרי שההכחשה מובנית, הדרך להשמצות אישיות קלה ומהירה.

סלחו לי שאני קצת טרחן אולי, אבל אני חייב לחזור ליגאל גואטה. מעבר לעובדה שכמי שמכירו היטב משך שנים ארוכות אני יכול להעיד על מאות מקרים בהם יגאל התגייס בכל כוחו לתועלת הכלל ולתועלת הפרט. אין אדם שביקש את עזרתו ולא נענה. ראיתי את יגאל מזיל מכיסו הון בשביל צדקה וחסד. ראיתי את יגאל תורם גם את גופו ממש בשעות לא שעות כשהוא מתרוצץ בין בתי מנהלי מוסדות לרבנים בשביל להכניס ולו ילד אחד לבית ספר.

במקרה ממש אני נזכר באחד מימי שישי בקיץ שעבר (לפני שחשב בכלל על האופציה שיכהן בכנסת) כשפגשתי אותו בכניסה לביתו של אחד ממנהלי המוסדות הגדולים והותיקים ביותר בארץ, כשהוא נסער ועל מפתן ביתו אמר: ״לא אזוז מכאן עד שאשמע בפה מלא שהבחור התקבל, וגם אם תיכנס שבת בינתיים, אני כאן!״ תוך כדי שאני מחליף איתו מספר מילים, התקשרה אליו אשתו שהמתינה לו עם כל הקניות של שבת, ויגאל הצדיק אומר לה ״תלכי לקנות אוכל מוכן לשבת הקרובה כי עד שלא אמצא פתרון לבחור הזה אני לא זז לשום מקום ולא עושה שום דבר אחר״.

הציניקנים יגידו מה שיגידו, אך מי שראה את יגאל באותו זמן או כל מי שמכיר את יגאל יודע שהלוואי וכל שאר נציגנו היו מתייחסים בכזו חרדת קודש לתפקידיהם. ולהזכירכם, הוא עושה זאת במשך עשרות שנים למען הכלל - ותמיד שלא על מנת לקבל פרס!

אשרייך תנועת ש״ס שיש לך חבר כנסת כזה ואשרינו הציבור החרדי כולו שהרווחנו כזה ח״כ.

לסיום, לאותו כותב משמיץ שמשום מה אוהב את הכינוי ״מספר סיפורים״, אמליץ לבדוק ולמצוא שלרב יגאל גואטה יש חינוך תורני, עבר צבאי, שני תארים אקדמאים וגם כמה שנים בכולל... סתם בשביל ההשכלה.
יגאל גואטה ישראל גליס מתקפה קו עתונות גזענות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 69 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד