י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

תיעוד כואב: אנטוורפן החרדית דמעה במסע הלווית עמוד החסד

מאות מבני הציבור החרדי באנטוורפן השתתפו במסע הלווייתו של עמוד החסד בעיר, הגאון רבי אהרן כהן זצ"ל. הרב נפתלי לונצר הספידו בקול בוכים וזעק: "מה לכהן בבית קברות, הוא עזר לכולם". צפו בתיעוד

תיעוד כואב: אנטוורפן החרדית דמעה במסע הלווית עמוד החסד

אנטוורפן החרדית לא ראתה מימיה מסע הלוויה קורע לב כל כך בו כלל התושבים עמדו ובכו במשך זמן רב.

במוצאי שבת ירד אבל כבד על הקהילה החרדית בעיר עם היוודע דבר פטירתו של עמוד החסד בעיר הגאון רבי אהרן כהן זצ"ל, שהיה מגדולי העסקנים בעיר ומאנשי החסד שבה. על קירות המודעות של אנטוורפן ניתן לראות את הרשימה הארוכה של המקומות שהוציאו מודעה על פטירתו.

מסע הלוויה יצא היום אחר הצהריים (ראשון) מבית המדרש המרכזי של חסידות בעלזא, שם הספידו הדיינים; הגאון רבי שלמה זלמן ובר, הגאון רבי אהרן יהושע גרוס וידידו מנהל התלמוד תורה הרב פנחס קנובליך, שהמנוח שימש כמחנך בתלמוד תורה.

משם המשיך מסע הלוויה רגלית כאשר פרשי המשטרה סוגרים את הרחובות המרכזיים באנטוורפן והמיטה הובאה לבית מדרשו 'מוריה' ברחוב טערילסט, לשם הוכנסה המיטה כשהקהל פורץ בבכי.


את שורת ההספדים פתח בן המשפחה הרב הגאון שלום גרינפלד, רב חסידי אלכסנדר באנטוורפן, שהספידו בקול בוכים וגולל את מעשי החסד הרבים של המנוח. לאחר מכן הספידו הגאון רבי יעקב דוד שמאהל, דיין בשומרי הדת, ולאחר מכן הספיד הרב נפתלי לונצר ממתפללי בית המדרש כאשר בקול בוכים עמד וזעק "מה לכהן בבית קברות, הוא עזר לכולם שווה בשווה מה שהוא יכל הוא עשה".

לאחר מכן הספידו שליח חב"ד במקום הרב שבתי סלבטיצקי וחתנו הרב זילברגר, שסיפר על תחילת מחלתו כשקרא לבני המשפחה ואמר להם 'אני עשיתי הכל. אני שלם, צריכים לראות להמשיך הלאה לעשות את הדברים שעשיתי'.

משם יצא מסע הלוויה לעבר בית המדרש דחסידי בעלזא ברחוב לאנגע ומשם המשיך לעבר שדה התעופה בבריסל בדרכה לארץ ישראל, כאן תצא מסע הלוויתו מחר מבית המדרש הגדול בעלזא בירושלים.

בארץ ימתינו למסע הלוויה רבני המקום, הגאון רבי משה דוד ליברמן והגאון אהרן שיף, השוהים בארץ בימים האחרונים ונבצר מהם להשתתף בלוויה.

יהי זכרו ברוך.

צילומים: זאה פרויליך, ואברהם וינברג - פריז













































הרב אהרן כהן עמוד החסד אנטוורפן בגליה הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד