י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

במפלגות החרדיות יוצאים למלחמה: "לא נאפשר את רמיסת השבת"

בעקבות התרחבות הפעלת התחבורה הציבורית בישראל בשבת לערים הרצליה, עמק חפר, ערד, באר שבע וכפר סבא, במפלגות החרדיות מכריזים על מלחמה. סגן השר פרוש ל"בחדרי": "נדרוש מנתניהו להפסיק את רמיסת השבת". גורם בש"ס: "לא נאפשר פגיעה ברגשות"

דרעי גפני וליצמן. צילום: יונתן זינדל - פלאש 90
דרעי גפני וליצמן. צילום: יונתן זינדל - פלאש 90

במפלגות החרדיות יוצאים למלחמה על כבודה של השבת זאת בעקבות הניסיונות לפגוע ב"סטטוס קוו" בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת במספר ערים ברחבי הארץ. ראשי המפלגות - השר אריה דרעי, השר יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, יפגשו מחר (שני) בכנסת וידונו בדרכי הפעולה למנוע את התגברות חילולי השבת.

החשש החרדי עלה בעקבות החלטת עיריית הרצליה להפעיל תחבורה ציבורית ברחבי העיר במימון העירייה. בנוסף, בתקופה הקרובה תחל לפעול תחבורה ציבורית בשבת בעוד ארבע רשויות ברחבי הארץ - עמק חפר, ערד, באר שבע וכפר סבא.

סגן שר החינוך מאיר פרוש מ"יהדות התורה" מסר ל"בחדרי חרדים" כי הדברים לא יעברו לסדר היום. "מדובר על רמיסת כבוד השבת ובניגוד לסטטוס-קוו, ואנו נדרוש מראש הממשלה ושר התחבורה שיפעלו להפסקה מידית של רמיסת השבת בראש חוצות על ידי מפעילי התחבורה הציבורית" אמר פרוש.

גורם בכיר בסיעת ש"ס אמר הערב ל"בחדרי חרדים" כי: "תנועת ש"ס והשר אריה דרעי יאבקו בהפרות הסטטוס קוו בנושא התחבורה הציבורית בשבת. לא נאפשר לעיריות להפר את החוק, להפעיל תחבורה ציבורית ולפגוע ברגשותיהם של יהודים דתיים ושומרי מסורת".

מלשכתו של דרעי נמסר הערב: "השר אריה דרעי, השר ליצמן וח"כ משה גפני ייפגשו מחר בשעה 14:30 בלשכת שר הבריאות כדי לדון ולתאם מהלכים נוכח הפעלת תחבורה ציבורית בשבתות בכמה יישובים בארץ והפרת הסטטוס קוו".

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור אמר בתגובה להחלטת עיריית הרצליה: "אני מגנה את ההחלטה. מדובר בהחלטה שמחד פוגעת בצביונה היהודי של מדינת ישראל ומאידך בציבור הנהגים , נפעל בדרכים פרלמנטריות על מנת לסכל יוזמות המעודדות חילול שבת ופוגעות בזהותה היהודית של מדינת ישראל"

ל"בחדרי חרדים" נודע כי בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה שנערכה הצהריים בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, העלו הנציגים החרדים את נושא התגברות חילולי השבת ברחבי הארץ בהפעלת התחבורה הציבורית בשבת תוך הפרת הסטטוס קוו.
תחבורה ציבורית חילולי שבת הרצליה המפלגות החרדיות יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד