ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

גואטמלה: ראש העיר הואשם ב"גירוש" כת "לב טהור"

בית משפט בגואטמלה הרשיע את ראש העיר לשעבר של עיריית סאן חואן לה לגונה, אדולפו אנטוניו פרז, בעקבות החלטתו לגרש את אנשי כת "לב טהור" הקיצונית מעירו. כל הפרטים

חלק מחברי הכת (צילום ארכיון: שי פוגלמן)
חלק מחברי הכת (צילום ארכיון: שי פוגלמן)

בית משפט בגואטמלה הרשיע את ראש העיר לשעבר של עיריית סאן חואן לה לגונה, אדולפו אנטוניו פרז, בעקבות החלטתו לגרש את אנשי כת "לב טהור" הקיצונית מעירו. כך מדווח העיתון המקומי "פרנזה ליברה".

על פי הדיווח, שופט בית המשפט בגואטמאלה האשים את ראש העיר לשעבר בניצול מעמדו לרעה וגירוש והפליה על רקע דתי של אנשי כת "לב טהור". כזכור, רוב חברי הקהילה עברו באמצע 2014 לעיירה סאן חואן לה לגונה שבגואטמלה.

העיתון מדווח כי ראש העיר לשעבר איבד את חסינותו הפוליטית כאשר לא נבחר מחדש לראשות העיר. בשנת 2014 החליטה העירייה לגרש את אנשי לב טהור בטענה שהם מסיונרים ומנסים להפיץ את דתם בקרב אנשי העיירה הקתולים.

זקני העיירה טענו כי אנשי לב טהור מנהלים ויכוחים עם אנשי העיירה ומנסים להעביר אותם אל דתם היהודית. הרב שלמה פלמן, שליח חב"ד באחת העיירות הקטנות בגואטמאלה, גינה את הגירוש ואמר שאפילו באיראן לא מגרשים יהודים ממקומם.

כעת, שנתיים לאחר הגירוש קבע בית המשפט בגואטמאלה כי ראש העיר עבר עבירה פלילית ונידון למעצר בית. בגואטמאלה מתגוררים כאלף מאתיים יהודים בלבד, מתוך אוכלוסיה המונה כ-15 מליון בני אדם.
לב טהור גואטמלה בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד