י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

כל הדרכים להתמודד עם עקיצת יתוש

בואו נקפוץ רגע למטבח: חלב יש, ירקות, דבש, שקיות תה, בזיליקום, בננה? נראה לי שאתם יכולים לישון בשקט, גם אם נקבת יתוש תעקוץ אתכם - אתם מסודרים • כל הדרכים להתמודד

כל הדרכים להתמודד עם עקיצת יתוש

את קמה בבוקר, הגוף מגרד והפצעונים האדומים מעידים בדממה על התקפת מעופפים סביבך במהלך הלילה. את מחפשת נחמה ומספרת לכולם "אוף, עקצו אותי כל כך הרבה יתושים", ומיד זוכה להערה מהחכמולוג התורן: "אבל יתושים לא עוקצים – רק יתושות".

הוא אמנם צודק, כי נקבת יתוש עוקצת, אבל אותך זה מעצבן. כי עכשיו מגרד לך, אז שיהיו בשקט אלו שאין להם דבר חכם לומר.

לנו דווקא יש כמה דברים חכמים לומר. עצות להתמודדות עם עקיצות יתוש...ות.
לפני הכל, אם אתם אנשים חובבי קונבנציונאלי, ולא מתחשק לכם להתחיל להתמרח בכל מני רטבים וירקות, אתם תמיד מוזמנים למרוח אלוורה על מקום העקיצה – מרגיע פלאים ואפשר לשמור בארון כמובן.

אבל קחו עוד כמה, למה לא?

נתחיל עם המלפפון הירוק. לפני כמה ימים, הבאנו 'בלובי נשי' כתבה על איכות הירק הירוק הזה. סיפרנו על הנפיחות בעיניים שהוא מוריד. אז זהו, שהורדת הנפיחות וההרגעה, קשורה גם לסיפור הנוכחי עם עקיצות היתושה. אמנם הנחת פרוסת מלפפון אינה מרפאת את העקיצה, אך היא מורידה את הנפיחות ומרגיעה את המקום.

עוד בירקות, נסו תפוח אדמה: הוא מכיל חומרים שמייבשים את העור, ולכן אם תשימו פרוסת תפוח אדמה על מקום העקיצה, למשך כשעה, תוכלו לגלות שהמקום נרגע והתייבש. אבל היי, לא יותר משעה. יש גבול – שלא תתייבשו.

ואם בירקות עסקינן, מה לגבי פירות? בננה למשל? בזהירות שלא להחליק, קחו את הקליפה והצמידו אותה למקום העקיצה. היא סופחת אליה נוזל ומרגיעה את מקום העקיצה. מה אתם מסתכלים עלי – תנסו.

לימון - נשמע שורף? אולי. אבל בהחלט יעיל בריפוי עקיצות. טפטפו מספר טיפות לימון על מקום העקיצה, וזה בתוקף אגב גם לגבי חומץ. החומרים שבהם מחסלים בקטריות במקום העקיצה וכן משמשים כחומרי חיטוי. אם השתמשתם בשיטה הזו, רק שימו לב לא לצאת מיד החוצה לשמש קופחת, שלא תקבלו כוויה – כשהשמש תפגוש את הלימון.

חלב – לא רק עוזר להירדם, אלא גם להתאושש מעקיצות בזמן שישנת. מערבבים מים וחלב בכמות שווה, לוקחים מטלית וטובלים בחלב המהול במים ומניחים על מקום העקיצה.
גם חצי כוס שיבולת שועל במים, ומריחה על מקום העקיצה, יכולה להיות נהדרת. שיבולת שועל משמשת זה מכבר כתרופת סבתא בכל הנוגע לגירויים בעור – תזכרו את זה.

דבש - אם יתושה עוקצת, החזירו לה בדבש דבורים מתוק וטהור. הדבר משמש כאנטיביוטיקה טבעית, והוא טוב אגב, גם למקרי כוויה, שריפה משמש ועוד. אז הנה, גם אם נעקצתם – מרחו על המקום דבש דבורים טהור. אתם יכולים למרוח במהלך היום כמה פעמים, רק בלילה כדאי ללכת לישון נקיים, שלא תמצאו את עצמכם עטורי מעופפים נדבקים.

בזיליקום, טחון או בצורת שמן, שמן עץ התה, שקיות תה, שמנים אתריים, קרח ויש עוד הרבה דברים שיעזרו לכם לגרד פחות אחרי עקיצת יתושות. רק תבחרו מה יותר מסקרן אתכם לנסות.
עקיצת יתושות חומר חיטוי עקיצות קיץ ירקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד