י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חבר המועצה החרדי בהרצליה: "לא נצא להפגין נגד חילול השבת בעיר"

ההחלטה על הפעלת קווי תחבורה ציבורית בשבת בחמש ערים בארץ - וביניהן הרצליה, מסעירה את היהדות החרדית כולה: אתמול הודיעו חברי הכנסת החרדים כי הם יוצאים למאבק בהחלטה, אך חבר המועצה מטעם ש"ס אומר כי "יפעל בדרכי נועם"

אוטובוסים לחוף היום בהרצליה, צילום: פלאש90
אוטובוסים לחוף היום בהרצליה, צילום: פלאש90

 

בעקבות חילולי השבת המתוכננים בעיר הרצליה, עם הפעלת קווי תחבורה ציבורית במהלך השבת בעיר - מצהיר חבר המועצה החרדי בהרצליה אבי ברדה כי בשלב זה החרדים והדתיים לא מתכוונים למחות נגד חילול השבת, וינסו לפעול בדרכי נועם מול ראש העיר והסיעות החילוניות.

 

בראיון ל'בחדרי חרדים' אומר אבי ברדה, חבר מועצת העיר הרצליה מטעם ש"ס, כי "אנחנו בסיעות החרדיות הודענו שעד שעניין התחבורה ציבורית בשבת לא יוצא לפועל, אנו ממתינים לראות לאן יתפתחו הדברים". ברדה מצהיר כי - "לא נצא להפגנות, ונשמור על שתיקה כל עוד זה לא פוגע בחרדים. והסיבה היא כי אם נצא להפגנות, הסיעות החילונית כמו 'יש עתיד' ו'מרצ' יראו בזה אקשן ובלגן מה שיביא אותן לפעול לעוד חילולי שבת, ולדרבן את חילול קדושת השבת העיר".

לדבריו, חרדים, דתיים לאומיים ומסורתיים יש בעיר רק כ-15 אחוז, וכל השאר חילונים מובהקים. ברדה מבהיר ל'בחדרי חרדים' כי מחר בפגישת הדיון בעניין התחבורה ציבורית בשבת בעיר שתתקיים עם השר יעקב ליצמן, השר אריה דרעי וח"כ משה גפני, הם יקבלו את ההוראות מהנציגים בכנסת - "מה שהם יורו לנו נעשה, גם במחיר של פרישה מהקואליציה. לאור מה שירו לנו רבותינו הרב חכם שלום כהן, והגראי"ל שטיינמן".

ברדה מבהיר כי אם לא יהיו קהל רב של נוסעים בתחבורה הציבורית בשבת, אנו נפעל להפסיק את התחבורה באופן מידי, מאחר ולא נתן יד שכספי ציבור ילכו לאבדון. לדבריו, "ראש העיר משה פדלון אינו חפץ בתחבורה ציבורית בשבת, אך שידיו כפותות לסיעות החילוניות בקואליציה. ראש העיר אמר לי 'אם הדבר היה תלוי בי לא הייתי מסכים לכך בשום פנים ואופן, והייתי נלחם לשמירת הסטטוס קוו".

ברדה הוסיף ואמר כי "אנחנו מחבקים את ראש העיר פדלון שבא לקראת החרדים, ותומך במסגרות החרדיות ובכוללים. אולי על ידי זה שנחבק אותו נולך עימו בדרכי נועם, הוא יבוא לקראת החרדים ויפעל לביטול חילול השבת".

כאמור, בעוד כשבועיים צפויה להתחיל לפעול תחבורה ציבורית בשבת בעיר הרצליה. התחבורה הציבורית, שתיסע במהלך השבת תעבור בכבישים העוקפים, לכיוון הים במערב העיר.

תחבורה ציבורית בשבת העיר הרצליה אוטובוסים בשבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד