י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

האם החרדים יתפשרו על "חוק המרכולים"?

בכנסת מתחמם הדיון אודות "חוק המרכולים" שיזם מיקי זוהר, והלחץ מצד בג"צ להכריע בשאלת פתיחת המרכולים בשבת • כחלון מציע פשרה, אך היא תקבע מסמרות נגד קדושת השבת בישראל

מרכולים בתל אביב, צילום: מנדי הכטמן, פלאש90
מרכולים בתל אביב, צילום: מנדי הכטמן, פלאש90

 

המאבק על פתיחת המרכולים בשבת: על אף המחאה הציבורית, נראה כי בסופו של דבר המרכולים יישארו פתוחים בשבת: החרדים מתנגדים להסכמות אמנת גביזון-מידן להסדרת יחסי דתיים וחילונים במדינת ישראל, אך בליכוד מתנגדים לסגירת המרכולים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מחשש לביקורת מצד 'יש עתיד' וגורמים נוספים שיציגו את הממשלה כחשוכה, מעוניינים בליכוד שלא לסגור את בתי העסק. עם זאת, שר האוצר משה כחלון מציע לשמור על הסטטוס קוו ובכך "להכיר בחלק מהמרכולים הקיימים".

כפי שפורסם אמש בחדשות 2, טרם תיאלץ הממשלה להחליט בנושא - בו היא נדרשת להכריע בגלל החלטת בג"צ - הוחזר הדיון לוועדת מנכ"לים שתנסה לגבש הצעה שתשמור על הסטטוס קוו עד כמה שניתן. כאמור, עדיין אין שורה תחתונה - כך או כך, ככל הנראה המרכולים יישארו פתוחים בשבת, ויהיה מעניין לראות האם החרדים יצאו למלחמות על קדושת השבת ושמירת הסטטוס קוו.

יצויין כי "חוק המרכולים" חייב להגיע לנקודת הכרעה לא רק בגלל חוק השבת של ח"כ מיקי זוהר מהליכוד, אלא בגלל בג"צ שמחייב את הממשלה להחליט בעניין. אמש עלו בוועדת שרים כמה הצעות לסגור חנויות אך לאפשר תחבורה ציבורית בשבת, הח"כים החרדים כמובן הביעו את התנגדותם.

אופציה נוספת שעלתה היא לסגור מרכולים באופן כללי, ולהשאיר רק את חלקם פתוחים בשבת, אך שרי הליכוד התנגדו. כאמור, שר האוצר משה כחלון מוביל יוזמה שתשמור על הסטטוס קוו, שנראה כי היא המועדפת על כולם - אך כאמור, תהיה בכך הכרה רשמית בפתיחת מרכולים בשבת, מה שלא היה עד כה.

חוק המרכולים סטטוס קוו מכולות בשבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד