י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

היומונים מציגים: מלחמת קרדיטים הזויה על ההישג החרדי מאמש

בעוד ביתד נאמן והמבשר זוקפים את ההישג ליו"ר 'דגל' ח"כ גפני שנלחם שמונה חודשים מול כחלון, ב'המודיע' בוחרים לפרגן דווקא לסגן השר איציק כהן ולליצמן • רק 'הפלס' הסתפק בדיווח לקוני, ובחר שלא להיכנס למחלוקת בין הנציגים

משה גפני, צילום: הדס פרוש, פלאש90
משה גפני, צילום: הדס פרוש, פלאש90

שמונים מיליון השקלים שאושרו אתמול (א') בישיבת הממשלה גרמו לקרב קרדיטים במפלגות החרדיות אודות התוספת שעליה ניטשה המריבה, ושדבר השגתה נחשף ב'בחדרי חרדים' עם תום המשבר בין שר האוצר משה כחלון ליו"ר ועדת הכספים משה גפני.

בעיתון 'המודיע' ניתן הקרדיט - "לאחר פעילותם של גפני ליצמן ויצחק כהן", אך ב'יתד נאמן' - "לאחר מו"מ בין גפני לאוצר", זאת לצד מאמר מערכת בנושא. גם 'המבשר' מעניק את הקרדיט לגפני בלבד - "לאחר תקופה בה לא אישר ח"כ גפני סעיפים של תקציבים בוועדת הכספים עד שתוקן העוול". לעומת זאת בעיתון 'הפלס' אין קרדיט כלל, רק ידיעה לקונית על כך שהממשלה אישרה את התוספת.

כזכור, אמש עקץ סגן שר האוצר איציק כהן את גפני בראיון לרדיו 'קול חי' ואמר: "התוספת בתקציב לישיבות - מדובר בטעות של אחד הנציגים בניסוח ההסכם הקואליציוני. העימותים מול כחלון גורמים נזק. אני וליצמן עבדנו קשה לתקן את הטעות של אותו נציג".

ח"כ יעקב אשר הגיב הבוקר בראיון לבצלאל קאהן ב'קול חי' על הדברים: "להגיד שיו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני לא הוביל את מאבק תקציב הישיבות בהצלחה, זה כמו לומר שמי שהוביל את רפורמת השיניים זה יעל גרמן ולא שר הבריאות ליצמן".

בעיתון 'יתד נאמן' משבחים את גפני במאמר המערכת וכותבים - "בתום תקופת פעילות ארוכה ומאומצת של יו"ר וועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני. לפי יתד, התקציבים "אינם רק בשורה טובה לראשי הישיבות ומנהליהן, המכתתים רגליים במסירות נפש בכל קצוות תבל, בכדי להחזיק ולקיים את מוסדות התורה. מעבר להיבט התקציבי הישיר, נושאת בכנפיה התוספת שאושרה אתמול גם בשורה הצהרתית חשובה עד מאוד, שתמציתה: מחיקת ה"הישגים" שבהם התרברבה מפלגת "יש עתיד" בתום הקדנציה הקודמת".

בעיתון עוקצים את מנכסי הקרדיטים על גב העשייה של גפני - "היכולת להוקיר טובה למי שגמלנו טוב, היא מסימני ההיכר המובהקים של יהודי בכלל ובן תורה בפרט. "הכופר בטובתו של חבירו – סופו שכופר בתורתו של מקום", אמרו חז"ל, ואנו מבקשים להיות מן המכירים טובה, דווקא משום שאנו זוכרים כמה לא קלה היא בדרך כלל מלאכתם של נציגינו, שלא רואים בתפקידם שררה אלא עבדות. ראויים הם להוקרה.

"ותאמינו לנו, אין לנו מושג עד כמה, כי לא על כל הישגיהם ופעילותם ראוי להרחיב את הדיבור, מסיבות מובנות, אבל אנו יודעים בוודאות שהם "ידא אריכתא" של מאורי הדור, עושים את המוטל עליהם ללא פקפוק, ואם מישהו היה זקוק להוכחה לכך – יביט רק בהצלחתם הכבירה להחזיר לאחור את הגלגל הלפידי. ברור שללא סייעתא דשמיא המיוחדת השמורה לאלו שאין הקב"ה מביא תקלה על ידם – לא היה לכך כל סיכוי".
יתד נאמן גפני תקציב הישיבות קרדיטים העיתונות החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד