י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מקסיקו: חבר ה'מועצת' חגג הוצאת ספרו בספרדית

הגאון רבי דוד יוסף ערך מסע חיזוק למקסיקו, במהלכו ציין את הוצאת הספר על אביו 'אורחות מרן' בתרגום לספרדית עבור יהודי דרום אמריקה

מקסיקו: חבר ה'מועצת' חגג הוצאת ספרו בספרדית

ה'מרא דאתרא' של יהדות דרום אמריקה: הגאון רבי דוד יוסף ערך מסע חיזוק במקסיקו לרגל יציאת ספריו 'אורחות מרן' בספרדית. במהלך המסע ערך רבה הראשי של הקהילה הגאון רבי שלמה טוויל כנס להשקת ספרו של הגר"ד יוסף 'אורחות מרן', בספרדית.

כזכור, בשנה האחרונה החליט בעל ההלכה ברורה לכתוב את הספר אורחות מרן מכלי ראשון בעקבות עשרות ספרים שיצאו על חייו ומורשתו של מרן, מדייקים יותר ומדייקים פחות. בשני הכרכים שכתב בעל ההלכה ברורה הגר"ד יוסף הוא מביא לציבור את מורשתו האמיתית של איש ההלכה הדגול ביותר בדורות האחרונים, על משנתו והנהגותיו ההלכתיות של אביו מרן זצ"ל מכלי ראשון.

בקהילה היהודית במקסיקו התלהבו מספרו של הרב, וביקשו לתרגם אותו לספרדית עבור כלל הקהילות היהודיות בדרום אמריקה בהמשך לתרגום של ה'הלכה ברורה'. מי שלקח על עצמו את הפרויקט הוא אלברטו כוכב מהקהילה היהודית במקסיקו, שמימן את כל הוצאות הדפסת הספר שיצא לאור ערב יום השנה השני לפטירתו של מרן זצ"ל והתקבל בהתלהבות ע"י בני התורה שקיבלו מכלי ראשון כיצד בדיוק היה נוהג מרן הגר"ע בחייו הפרטיים בענייני הלכה.

במהלך ביקורו של הגר"ד במקסיקו ערך רבה הראשי של מקסיקו ערב הוקרה לכבוד הדפסת הספר בספרדית יחד עם בכירי הרבנים במדינה בביתו של התורם אלברטו כוכב ונדיבים נוספים.

הקשר של בעל ההלכה ברורה הגר"ד יוסף עם הקהילה היהודית בדרום אמריקה נמשך לאורך כל השנה באמצעות מתן מענה הלכתי לעשרות הקהילות היהודיות הפוזורות במדינות אלו וקשר רציף עם הרבנים במקום.

"כל יהודי שיעיין בספר יכול ללמוד כיצד היה נוהג מרן זצ"ל בעצמו באורחות חייו. זהו דבר שאין לאף אחד דרך אחרת לקבל" סיכם רבה הראשי של מקסיקו רבי שלמה טוויל.



















דוד יוסף ספר דרום אמריקה הלכה מרא דאתרא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד