י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בנט דרש, ליצמן ביקש - אבל זייברט יפנה את ילדי הדתי לאומי

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': למרות מאמציו של שר החינוך נפתלי בנט וחרף בקשותיו של שר הבריאות יעקב ליצמן מאיש סיעתו, ראש העיר בני ברק חנוך זייברט, מתכוון האחרון לפנות את בית הספר הדתי לאומי בעיר כבר בחופשה הקרובה

זייברט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
זייברט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: זייברט סירב לבקשת ליצמן לסייע לדרישת בנט ולנסות להציל את בית הספר הדתי לאומי בבני ברק.

הנהלת בית הספר 'צביה' הממוקם ברחוב מימון בעיר, התחייבה לפני מספר שנים, שנה לפני עזיבת ח"כ יעקב אשר את ראשות העיר בני ברק, כי 'תשחרר' את הבניין - זאת לאחר שלפי טענת גורמים בעירייה רוב התלמידים אינם תושבי העיר ומצוקת המבני הציבור בעיר קשה למדי.

לבחדרי חרדים נודע כי לאחרונה פנה שר החינוך נפתלי בנט המייצג את הציבור הדתי לאומי לשר הבריאות יעקב ליצמן, במסגרת הקשר המיוחד שנוצר ביניהם לאחרונה, בכדי שישפיע על ראש העיר בני ברק חנוך זייברט - איש אגודת ישראל, שישאיר את בית הספר במבנה בכל זאת.

לבחדרי חרדים נודע כי הפניה באה לאחר שראש העיר חנוך זייברט הודיע להנהלת בית הספר כי בחופשה הקרובה אליה יוצאים תלמידי בית הספר - העירייה מתכוונת לקחת לידיה את המבנה עבור תושבי העיר. נכון להיום, ראש העיר זייברט מתעלם מבקשתו של ליצמן ומתעקש לקחת את המבנה שלטענתו לא משרת את תושבי העיר.

אודי טנא, תושב בני ברק המשתייך למגזר הדתי לאומי וממובילי המחאה מסר כי מטה המאבק מתכוון להחריף את ההתנגדות. לדבריו: "אנו עדים לתיאטרון אבסורד מתמשך בו ראשי העיר מפקירים את דמם של בנות הציונות הדתית וזאת כדי להשתיק את קולות הקיצוניים החרדיים".

טנא הדגיש כי: "האחריות על הידרדרות המצב היא בראש ובראשונה של שר החינוך נפתלי בנט. סגירת בית הספר היא אות קין מתמשך ואין ספק כי לקראת הבחירות בבית היהודי אנו נזכיר לח"כים מי תמך בסגירת המוסד. אני סמוך ובטוח כי אם בראשות המשרד היו עומדים יוסי שריד או שולמית אלוני - חרפה זו לא היתה קוראת. בכוונת מטה המאבק להחריף את המאבק. צפויות הפתעות רבות".

מלשכת שר הבריאות יעקב ליצמן טרם נמסרה תגובה.

כזכור, בין השר ליצמן לשר בנט התגבשה 'ברית אחים' והשניים פועלים בשיתוף פעולה יוצא דופן. לפני מספר חודשים כאשר ליצמן היה צריך את עזרתו של שר החינוך בנט במאבק מול ראש העיר ערד שהתנכל לחסידי גור בעיר, ירדו השנים לסיור בעיר והעבירו מסר לראש העיר כי ריב עם ליצמן הוא ריב גם עם בנט.
שר הבריאות שר החינוך חנוך זייברט דתי לאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד