י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

התלוננה על בעל לא נאמן - והפסידה מזונות

אישה חשדה שבעלה אינו נאמן לה וביקשה לחלק את הרכוש ביניהם • בתגובה הגיש בקשה לגירושין בבית הדין, שם גילו מדוע האישה צריכה להתגרש ללא כתובתה

בית דין. צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל/פלאש90
בית דין. צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל/פלאש90

בית הדין הרבני העליון דן לאחרונה בערעורה של אישה לחייב אותה בגט. האישה פנתה אל ביה"ד הרבני האזורי מאחר שחשדה כי בעלה אינו נאמן לה. בפנייתה לביה"ד העליון טענה האישה שהיא מעוניינת להתגרש, אך מגיעים לה כתובתה ומזונותיה.

עו"ד עינבר לב שייצגה את הבעל, טענה מנגד כי שני בני הזוג מעוניינים להתגרש, וכי האישה אינה נוהגת כאישה כלפי בעלה.

ביה"ד הרבני העליון קבע כי על בני הזוג להתגרש, וכי לאישה לא מגיעים כתובה ומזונות, משום שפנתה לביהמ"ש למשפחה בנושא חלוקת הרכוש בין בני הזוג.

בערעור אותו הגישה לבית הדין הרבני הגדול, טענה האישה כי הבעל אדם בוגדני, שתלטן ומתלהם, וכי היא איננה מעוניינת בשלום בית אלא בגירושים – אולם זאת תוך מתן כתובתה ומזונות האישה המגיעים לה.

"ברור כי האישה אינה חפצה בבעל כלל, כפי שאף קבע בית הדין האזורי, וכי גם הבעל אינו מעוניין להמשיך בקשר הנישואים הזה", קבעו הדיינים.

במצב דברים זה, פסקו, חובה יהיה על הצדדים להתגרש, כדי שלא לעגן האחד את השני, ולאישה לא יהיו מזונות אישה.

"על פניו אין בטענת האישה משום חיוב גירושים של ממש, אלא רק בבחינת המאסתו עליה – שכן האישה עדיין איננה מעוניינת בחיי הנישואים עמו", קבעו הדיינים. משכך, קבעו, אדרבא האישה אינה יכולה לעכב את גטה ולקבל מזונות".
בתי הדין בית הדין הרבני גירושין כתובה מזונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד