כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ארץ מהודרת: אשר, תפילין כבר הנחת?

השחקן יובל סמו הניח תפילין במהלך צילומים בתל אביב, 'בחדרי חרדים' שוחח עם החרדי שזיכה את סמו במצווה, וחושף מה אמר בצילומים ומדוע סמו הוריד את הפיאה

ארץ מהודרת: אשר, תפילין כבר הנחת?

 

אשר בן חורין - או בשמו המקורי יובל סמו, השחקן והסטנדאפיסט הפופלארי, הניח תפילין ברחובות תל אביב. 'בחדרי חרדים' שוחח עם ישראל דברוסקין מכפר חב"ד, מי שהניח לסמוו את התפילין, ושמע ממנו את אשר אירע.

"הלכתי ברחובות תל אביב כשבוע לפני חג השבעות לכיוון עבודתי, לפתע הצוות של ארץ נהדרת עצר אותי ושאלו אותי האם אפשר לשאול אותי כמה שאלות לסדרה שהם משדרים, אמרתי לצוות 'אם תניחו תפילין - אסכים', הצוות סירב, אך במפתיע יובל סמו הסכים בשמחה, הצוות לא הביע עליו כעס כל שהוא".

דברוסקין ממשיך ומספר: "הוצאתי את זוג התפילין מהתיק בכדי שסמו יניח תפילין ויזכה במצווה, ואז התעורר שיח האם אפשר להניח על הפאה שחבש לצילומים, השבתי לו שעל הפאה אסור להניח תפילין כי זה לא נחשב כהנחה וסמו נענה מיד, הוריד את הפאה והניח תפילין כהלכה.

"בסיום הנחת התפילין לסמו, עמדתי בהטחתי והם אכן שאלו כמה שאלות. שאלו אותי האם אני מאמין במוסד הנישואין? השבתי להם, זה לא ממסד זה מצווה".

לדבריו, מכיוון שהפגישה הזו הייתה בערב חג השבועות, אז כשנפרדנו קישרתי להם את עניין החתונה לקב"ה ולעם ישראל, שהמשנה אומרת שהאירוסין היו במתן תורה - לחג השבועות.

"שאלו אותי למה צריך להתחתן היום? השבתי להם שאלתך היא התשובה, הקב"ה בחר בנו ואנו לא כמו שאר האומות". לסיום, הוא מספר כי סמו ממש התרגש בזמן הנחת התפילין, "ראיתי עליו ניצוץ יהודי".

יובל סמו תל אביב תפילין ניצוץ יהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד