ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

ראשי הסיעות החרדיות החליטו - יוצאים למאבק בחילולי השבת

שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים משה גפני נפגשו היום והחליטו לפתוח במאבק מאורגן בתופעת חילולי השבת ופריצת הסטטוס קוו בכמה ערים, בעקבות החלטתה של עיריית הרצליה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת

ראשי הסיעות החרדיות החליטו - יוצאים למאבק בחילולי השבת

יוצאים למאבק: יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח״כ משה גפני נפגשו הצהריים (ב) בלשכת השר ליצמן, בעקבות הפעלת תחבורה ציבורית בשבתות בכמה ערים והפרת הסטטוס קוו.

בישיבה משותפת של ראשי הסיעות החרדיות, הביעו ראשי הסיעות דאגה רבה לנוכח התגברות התופעה. ראשי הסיעות הטילו על היועצים המשפטיים של הסיעות לבדוק כיצד ניתן למנוע הפרות אלו - הן בהליכים מנהליים והן בתיקוני חקיקה. עוד סוכם כי שלושת ראשי הסיעות ידרשו מראש הממשלה את התערבותו בקידום החלטות אלו.

החשש החרדי עלה בעקבות החלטת עיריית הרצליה להפעיל תחבורה ציבורית ברחבי העיר במימון התשלומים של התושבים לעירייה כמו ארנונה. ובתקופה הקרובה תחל לפעול תחבורה ציבורית בשבת בעוד ארבע רשויות ברחבי הארץ - עמק חפר, ערד, באר שבע וכפר סבא.

גורם בכיר בש״ס אמר אמש לבחדרי חרדים כי "תנועת ש"ס והשר אריה דרעי יאבקו בהפרות הסטטוס קוו בנושא התחבורה הציבורית בשבת. לא נאפשר לעיריות להפר את החוק, להפעיל תחבורה ציבורית ולפגוע ברגשותיהם של יהודים דתיים ושומרי מסורת".

סגן שר החינוך מאיר פרוש אמר אמש לבחדרי חרדים: "מדובר על רמיסת כבוד השבת ובניגוד לסטאטוס-קוו, ואנו נדרוש מראש הממשלה ושר התחבורה שיפעלו להפסקה מידית של רמיסת השבת בראש חוצות על ידי מפעילי התחבורה הציבורית."

לבחדרי חרדים נודע כי אתמול בצהריים בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, העלו החרדים את נושא התגברות חילולי השבת ברחבי הארץ בהפעלת התחבורה הציבורית בשבת תוך הפרת הסטטוס קוו.
חילולי שבת אריה דרעי יעקב ליצמן משה גפני ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד