י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ניו יורק: כתבי אישום נגד שני החרדים ששיחדו קציני משטרה

פרשת השוחד שמטלטלת את ניו יורק: הנגיד החסידי וארבעה קציני משטרה נעצרו הבוקר, לקראת העמדה לדין • כמו כן, חשודים בפרשה שני חרדים נוספים - יו"ר 'השומרים' המקומי ומעורב נוסף שככל הנראה סגר עיסקה עם התביעה

חרדים במשטרת ניו יורק. צילום ארכיון
חרדים במשטרת ניו יורק. צילום ארכיון

התפתחות דרמטית בפרשת השוחד המסעירה את ניו-יורק, לאחר ששמו של ראש העיר דה בלזיו, נכרך אף הוא בפרשה. בשעה הקרובה צפויה מסיבת עיתונאים של הפרקליטות בניו יורק, לאחר שהבוקר נעצרו ארבעה קציני משטרה חלקם בכירים.

אחר שנחקרים רבים זומנו אל חדרי החקירות, הגיע שלב הסיכומים בחקירה.

במסקנות החקירה הוחלט להעמיד לדין שני חרדים וארבעה קציני משטרה. גם שמו של חרדי נוסף בפרשה, אלא שישנם דיווחים כי הוא חתם על עיסקה עם התביעה.

הנגיד הידוע ירמי רייכברג מחסידות באבוב, נעצר הבוקר בשכונת בורו פארק - ברוקלין ניו יורק, זאת לקראת הגשת כתב אישום עוד היום בבית המשפט.

התביעה צפויה ככל הנראה לבקש הארכת מעצר, בשל הראיות שביססו בכתב האישום, לפיהם דאג לבילויים וטובות הנאה לקציני משטרה, בין היתר בעת שביקרו בישראל.

ארבעת הקצינים, שנעצרו אף הם בפרשה יעמדו לדין בחשד לקבלת שוחד, בין הקצינים אחד שכבר הודה.

מלבד רייכנברג, חשודים בפרשה יו"ר 'השומרים' המקומי אלכס ליכטנשטיין אשר קיבל הטבות בדמות רישיונות לנשק בהליך זריז. ויונה רכניץ שכאמור עפי דיווחים שונים כבר הודה באשמה ומשתף פעולה בחקירה.

ההסתעפות המשמעותית של החקירה היא בשל שמו של ראש העיר ביל דה בלזיו. רייכברג הוא התורמים לקמפיין הבחירות של ראש העיר. כשהתפרסמו החשדות ראש העיר הכחיש כי הוא מכירו, אולם כלי תקשורת מקומיים פרסמו תמונות שלהם במשותף.

הנגיד ירמי רייכברג מבאבוב, שנחקר בחשד למתן טובות הנאה כבילויים וטיסות לאנשי משטרה בכירים, מעורב לפי החשד, גם בהפעלת השפעתו לטובת בן משפחה אלים - כך דיווח הדיילי ניוז.

לטענת העיתון, איש העסקים ירמי רייכברג חילץ את אחיינו שלמה רייכברג, משני אישומי תקיפה, בהן היה לכאורה מעורב.
ירמי רייכברג יונה רכניץ משטרה קצינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד