י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

התסבוכת של איש העסקים החרדי שגרמה לחובות של מיליונים

חתנו של איש עסקים חרדי ידוע נקלע לתסבוכת כלכלית ונכנס לחובות כבדים במיליוני שקלים. הנושים זועמים: "אמרו לנו 'קחו 50 אחוז מהקרן ותוותרו על יתרת החוב". אחיו של החייב: "הגענו להסדר על כל החובות". כל הפרטים

בנייה. אילוסטרציה (יונתן זינדל, פלאש 90)
בנייה. אילוסטרציה (יונתן זינדל, פלאש 90)



במהלך השנה וחצי האחרונות, נקלע אברך ירושלמי, חתנו של איש עסקים חרדי ידוע, לתסבוכת כלכלית גדולה עם חובות בסך מיליוני שקלים, כאשר משקיעים שונים שהשקיעו אצלו את כספם ומלווים אחרים שהלוו לו סכומי כסף גדולים נותרו ללא הכסף וללא השקעה.

הסיפור החל כאשר אותו אברך החל לגלגל סכומי עתק, בתואנה כי יש לו השקעות של תמ"א 38 בראשון לציון ובערים נוספות והוא זקוק לכסף נזיל. אולם בחצי השנה האחרונה העסק הסתבך ונושים אורבים לפתחו.

בעלי עסקים להמרת כספים בשכונות החרדיות בירושלים מכירים אותו היות וחלק מהכספים שלו התגלגלו לפתחיהם. "הוא היה פורט צ'קים, לוקח הלוואות בסכומים גדולים" מספר ל'בחדרי חרדים' אחד מנושיו.

כאמור, לפני כחצי שנה החלו הבעיות. "הוא היה אמור להחזיר לי סכום כסף גדול, ובאותה תקופה הוא היה מעורב בתאונת דרכים ואושפז בבית חולים" סיפר אחד הנושים. "אלא שכעבור כשבוע הוא אושפז שוב בבית החולים, ושם התחלתי לחשוד שיש משהו לא תקין, כשענה לי כל פעם שעוד כמה ימים הוא יחזיר את החוב".

בעלי עסקים להמרת כספים החלו לפנות אליו בכדי לקבל את הכספים המגיעים להם, אך כולם נדחו שוב ושוב בתואנות שונות. לאחר תקופה קצרה, חמיו, איש עסקים חרדי ידוע, החליט לסייע למצב הכלכלי החמור של חתנו שפשט רגל, ואנשיו הציעו לנושים שתי אפשרויות: החזר מיידי של 50 אחוז מסכום החוב של כל אחד, תמורת חתימה על וויתור יתרת החוב, או שימתינו עוד מספר שנים כאשר העסקים יניבו רווחים, ואז אולי יקבלו את המגיע להם.

אנשים המעורבים בפרטי המקרה טוענים כי מדובר בעסק שאמור היה לעבוד כמו שצריך, אך בעקבות ניהול כושל של הכספים, נוצרו פערים גדולים בין ההכנסות וההוצאות, כך שמליוני שקלים חסרים.

לעומת זאת, אחיו של האברך, טוען בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי לא מדובר בעסק כושל. "אחי היה מאושפז בבית החולים ולא היה יכול לנהל את העסק כמו שצריך. אנשים לא התחשבו, הפקידו את הצ'קים ואלה חזרו כי לא היה מזומן" הוא מספר. "סידרנו 100 אחוז של תשלומי הקרן לנושים והכל בא על מקומו בשלום".

האם החברה עברה לידי חמיו? שאלנו, "חד משמעית לא. אחי קיבל ממנו הלוואה גדולה בתנאים טובים ובזה תם העניין". לדבריו, החברה מתנהלת כעת בצורה תקינה. "לחמיו יש כידוע ביזנס ומתחרים שלו הפיצו ברשת הודעה שאחי עזב את הארץ, דבר שלא היה ולא נברא" הוא טוען.

אחד הנושים אומר ל'בחדרי' כי מעולם לא הוצע לו תשלום קרן 100 אחוז, "מה שהוצע לי על ידי העסקן ש.ק. וגם על ידי אחיו של בעל החוב, זה חמישים אחוז מהקרן ולא הוצע לי מעולם תשלום קרן מלא. זה היה עיקר הוויכוח" הוא אומר נחרצות.

מטעמו של חמיו, איש עסקים מוכר, נמסר ל'בחדרי' כי ישנם שני נושאים. "לגבי המשקיעים, חלקם החליטו לצאת מהעסקה וקיבלו חזרה את סכום השקעתם וחלקם ששמעו כי חמיו נכנס לניהול העסק הותירו את ההשקעה". מה לגבי ההלוואות? "גם שם הגיעו להסדרים".
איש עסקים השקעה תמא 38 אשפוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד