כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

תקיפה בבני ברק - הוא הטיח אותה לרצפה: "מכשילת אברכים"

תקיפה על רקע דתי? בעלת עסק לפאות בפרדס כץ - בני ברק, סובלת מאיומים מצד כמה תושבי השכונה המתנגדים לפאות • אתמול הותקפה פיזית אחת הלקוחות שלה • מתי הגיעה משטרה?

תקיפה בבני ברק - הוא הטיח אותה לרצפה: "מכשילת אברכים"
מירי קאהן

את הלילה הזה מירי קאהן, בעלת עסק לשיפוץ פאות בשכונת פרדס כץ בבני ברק, לא יכולה לשכוח. זה קרה אתמול, יום ראשון בערב. לקוחה ותיקה הגיעה אליה לטיפול בפאה – במיוחד מבית שמש. ביציאה מבית העסק, ברחוב הרי גולן, הותקפה הלקוחה שלה באלימות קשה על ידי נער, לדבריה כבן 15 וחצי – בן של אחת משתי משפחות שמתנגדות לעסק הפאות שלה – על רקע ההתנגדות שלהם לחבישת פיאות במקום מטפחות.

בשיחה עם 'לובי נשי' משחזרת מירי את רגעי האימה: "מנהיג החבורה, בריון כבן 15 וחצי תקף את הלקוחה שיצאה ממני. זרק עליה אבן גדולה, וכשניסתה להגן על עצמה – פשוט הטיח אותה לרצפה בעוצמה. לא האמנתי למראה עיניי", היא משחזרת ורעד בקולה.

זה התחיל לפני כשנה, היא מספרת. "התחלתי לקבל איומים והרבה הצקות מצד ילדים של שתי משפחות שכנות שמתנגדות לכך שנשים חובשות פיאות. זה התחיל בתלישת שלטים ומודעות שתליתי, המשיך בקריאות גנאי לעברי ולעבר שותפתי לעבודה. כל בוקר היינו באות לבניין מוצף פשקווילים עם תוכן הזוי נגד הפאות וכו', ואפילו באיומים בשריפת העסק ושימוש במילים מאוד מאיימות ומפחידות. פנייה להורים של המנהיג לא עזרה – המשפחות מצדיקות את מעשיהם, כי 'אנחנו מכשילות אברכים ומטמאות את השכונה עם פאות'".

כאמור, אמש, עלו האיומים לשלב מעשי ומסוכן, ולקוחה של מירי הותקפה פיזית ונפצעה. "לא האמנתי למראה עיניי", היא אומרת. "הפחדים שאני מרגישה כבר תקופה התממשו!". לקריאות כמו 'סטרא אחרא', 'מטמאת שכונה', 'הפלאפון שלך תועבה', היא די התרגלה, אך לא האמינה שזה יגיע לאלימות פיזית ממש וגם לפציעה – על אף שגם איימו לשרוף את העסק שלה. הסיבה העיקרית שמירי לא התלוננה עד כה היה מפני פחד שינקמו בה וגם משום שלא קרה כל מקרה תקיפה פיזי והיא קיוותה שמדובר באיומי סרק.

מירי ובעלה מספרים ל'לובי נשי' כי על אף שמיהרו להזמין משטרה למקום התקיפה, הם המתינו במשך כשעה וחצי עד לבוא ניידת, וכמובן שהנער התוקף לא נמצא במקום והספיק להימלט. מירי והלקוחה שלה מיהרו לתחנת משטרת מרחב דן להגיש תלונה והן מנסות להתאושש מההלם שתקף אותן.

על מנת לברר האם המשטרה הצליחה לאתר את הנער התוקף, האם נעצר או נחקר, פנינו בשעות הצהרים למשטרה, אך עד לשעת פרסום הכתבה טרם קיבלנו תגובה למעט כך שנפתחה חקירה עם הגשת התלונה.

פאות תקיפה פרדס כץ משטרה מירי קאהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 152 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד