כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אבל: הרבנית יעל כהן ע"ה אשת חכם שלום כהן נשיא מועצת חכמי התורה

מבני ברק מגיעה הבשורה הקשה על פטירת הרבנית כהן, אשת חבר למנהיגה הרוחני של ש"ס • 'בחדרי חרדים' עם קווים לדמותה של המנוחה ע"ה שהורתה ולידתה בקדושה, וזכתה והקימה עול תורה לימין בעלה • ש"ס ואלי ישי פרסמו הודעת אבל

חכם שלום כהן. צילום יעקב כהן - פלאש 90
חכם שלום כהן. צילום יעקב כהן - פלאש 90

ברוך דיין האמת - בבית החולים 'מעיני הישועה' בבני ברק נפטרה הרבנית הצדקנית מרת יעל כהן ע"ה, אשת נשיא 'מועצת חכמי התורה' של ש"ס הגאון רבי שלום כהן ראש ישיבת 'פורת יוסף' בעיר העתיקה, כשהיא בת 78 בפטירתה.

בתקופה האחרונה חלתה הרבנית במחלה הקשה והיא אושפזה בשבוע שעבר בבית החולים, שם הדרדר מצבה הבריאותי עד שההבוקר היא השיבה את נשמתה ליוצרה.

הרבנית יעל ע"ה נולדה בכ"ו כסלו בשנת תרצ"ח לאביה המקובל חכם מנצור בן שמעון זצ"ל, מגדולי הרבנים הספרדים מי שהיה ר"מ בישיבת 'פורת יוסף'. במשך כל ימי חייה עמדה לימין בעלה הגדול למען יוכל לשקוד על תלמודו באין מפריע, ולהרביץ תורה לרבים.

המנוחה נודעה בצניעותה ובהליכות דרכה, בתפילותיה הזכות העתירה על עם ישראל והייתה הולכת לכותל המערבי מספר פעמים בשבוע, לשפוך שיח צקון בפני בורא עולם.

אחיה הם הרבנים לבית בן שמעון: רבי שלמה, רבי מנצור ראש ישיבת 'אור אליצור' ורבי ניסים בן שמעון.

בשנת תשנ"ד נפטר אחיה המקובל הרב מרדכי בן שמעון זצ"ל בגיל 46.

מסע הלוויה בשעה 14:00 בצהריים מרחבת ישיבת 'פורת יוסף' בגאולה בירושלים לבית העלמין סנהדריה שם תיטמן.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

אריה דרעי ואלי ישי מפרסמים הודעת ניחומים
תנועת ש"ס פרסמה הבוקר הודעת אבל - "מועצת חכמי התורה בא״י, ראשי הישיבות, גדולי התורה, יושבי על מדין, רבנן ותלמידהון ורבבות עם ישראל בארץ ובתפוצות, משתתפים באבלו הכבד של מורינו ורבינו הכהן הגדול מאחיו, רשכבה״ג, פה קדוש, משיירי כנסת הגדולה ועמוד האש אשר לפני המחנה מרן ראש הישיבה רבינו חכם שלום הכהן שליט״א, נשיא מועצת חכמי התורה
וראש ישיבת פורת יוסף בהישבר עליו שבר גדול בפטירת נוות ביתו, אשת חבר, הרבנית הדגולה מרת יעל כהן ע״ה לאחר שנזדככה ביסורים קשים ומרים.

"המנוחה ע״ה מגזע תרשישים, בתו של המקובל רבי מנצור בן שמעון זצוק״ל, זכתה במשך שנים רבות לשמש את מרן שליט״א במסירות אין קץ מתוך אהבת תורה יוקדת ויראת שמים טהורה. מועצת חכמי התורה ותנועת ש״ס אבלים יחד עם כל בית ישראל על האבדן הגדול, ומשגרת קמיה דמרן שליט״א תנחומים כנים, מתוך תפילה שימשיך להנהיגנו בעוז ותעצומות. ימים על ימי מלך תוסיף שנותיו כמו ודור, עדי זקנה ושיבה בבריות גופא ונהורא מעליא. וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה׳, ומן השמים ננוחם וה׳ ירפא את שבר עמו אכי״ר".

גם יו״ר ׳יחד׳ אלי ישי פרסם הודעה: "אבלים ושבורים עם היוודע דבר הסתלקותה של הרבנית הצדקת יעל כהן ע״ה, אשת חבר לנשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום הכהן שליט״א, אשר נשאה עמו בעול עשרות בשנים ונזדככה ביסורים קשים ומרים וקיבלתם באהבה.

זכיתי להכיר את הרבנית ולראות בנועם הליכותיה ומסירותה למען לימוד התורה, את עשייתה הכבירה בשקט ובצנעה,מבלי שהחזיקה טובה לעצמה. זכתה הרבנית ע״ה לראות דור ישרים מבורך עוסקים בתורה ובמצוות. נשא תפילה קמיה שמיא ויה״ר שיבולע המוות לנצח ומחה ה׳ דמעה מעל כל פנים וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה׳".
הרבנית יעל כהן חכם שלום כהן נשיא המועצת פורת יוסף בן שמעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד