ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

זעם חרדי: אמש אושר חילול שבת בקרית יובל

ברוב של חבר אחד החליטו במנהל הקהילתי בשכונה המעורבת קריית יובל, לחלל את השבת • חברי המועצה החרדים הודיעו - נצא למאבק

חרדי וחילוני בקרית יובל, צילום: נתי שוחט, פלאש90
חרדי וחילוני בקרית יובל, צילום: נתי שוחט, פלאש90 צילום: נתי שוחט, פלאש 90

נמשך הניסיון לפגוע בקדושת השבת בירושלים - בהצבעה שנערכה אמש (ב') בין חברי המנהל הקהילתי יובלים בקרית יובל בירושלים, אושרה הקרנת סרטים בשבת הקרובה.

חילול השבת אושר על ידי חברי המנהל ברוב של שבעה חברים מול ששה. החרדים תושבי השכונה הודיעו כי הם יוצאים למאבק באופן מידי.

יו"ר סיעת "יהדות התורה" בעירית ירושלים אליעזר ראוכברגר אמר בתגובה ל'בחדרי חרדים' - "מדובר בהחלטה חמורה ביותר שנתנגד לה בכל דרך. נעצור את כל העברות הכספים למנהל קהילתי קריית יובל, ואני בטוח שראש העיר ניר ברקת, שמתנגד להפרה חמורה זו של הסטאטוס קוו, יתייצב יחד עמנו למהלך זה, כדי לא לתת למנהל קהילתי סורר זה לשבש את החיים בעיר.

"נשלב ידיים כל הסיעות החרדיות והדתיות למאבק זה, ולא ניתן בשום אופן למנהל קהילתי שהוא זרוע של העיריה, לעשות מה שהוא רוצה ולהפר את הסטאטוס קוו. לא יקום ולא יהיה".

סגן ומ"מ ראש העיר ירושלים יצחק פינדרוס הגיב ל'בחדרי חרדים': "כל מנהל שיפגע בקדושת השבת לא יהיה לו שום סיוע, הסכם או התנהלות כלכלית עם העיריה. לא נממן בשום דרך מכספי העיריה פגיעה בקדושת השבת בירושלים".

חבר מועצת העיר אריה קינג הגיב ל'בחדרי חרדים' ואמר כי "לציבור החרדי אין סיבה לזעום על הציבור החילוני. יש לזעום על כך שפעם אחר פעם, נבחרי הציבור החרדי מתפשרים ומתגמשים במאבק על קדושת השבת בשכונת קרית יובל. כאילו יש לנו רשות להתפשר בזאת.

"ממזמן קראתי ל"ייבש" את מקורות התקציב שמיועדים למנהל זה שמנסה במשך שנים להיות חוד החנית בחילון ירושלים וחילול השבת. קראתי בעבר וקורא גם כעת לפורום ה-16 (16 חברי המועצה הדתיים והחרדים) להתנגד לכל העברת תקציב והקצאת שטח או תמיכה למנהל קהילתי יובלים. עד שלא נאמץ תגובה קיצונית שכזו אל מול מיעוט קיצוני חילוני זה, לא נצליח לעצור את ההתדרדרות במצב שמירת השבת בעיר בכלל וקרית יובל בפרט".

כזכור, בחודש האחרון הצליחו החרדים ברגע האחרון, שעות לפני כניסת השבת ובתמיכת ראש העיר ניר ברקת לערוך הצבעה חוזרת על חילול השבת. ברקת הורה לנציגי העיריה החברים במנהל להתנגד להקרנות הסרטים, ובסופו של דבר בוטלה ההקרנה.
קרית יובל מנהל קהילתי יובלים חילול שבת בירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד