י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

רק עשר מדינות בעולם לא מעורבות באף מלחמה

מדד השלום העולמי - יש מדד כזה - בדק מי המדינה שוחרת השלום בעולם כולו, ובאיזה מדינות אין כלל מלחמה • לקרוא, ולארוז מזוודה

מלחמה, מתוך משחק מחשב. עדיף, לא?
מלחמה, מתוך משחק מחשב. עדיף, לא?

מלחמות מלחיצות אתכם? מסתבר שאתם לא היחידים, מדד השלום הבינלאומי דואג לפרסם לטובת אזרחי העולם את רשימת המדינות שלא מעורבות באף מלחמה, כיעד בטוח יותר ממדינות המצויות בסכסוך.

בעולם קיימות רק 10 מדינות שאינן מעורבות כלל בסכסוך צבאי או מלחמה. לפי מדד השלום הגלובלי (Global Peace Index) של המכון לכלכלה ושלום באוסטרליה, כמעט מחצית מהמדינות הן במרכז ובדרום אמריקה - אורוגוואי, פנמה, קוסטה ריקה וצ'ילה.

לאירופה, ערש העולם המערבי והמתקדם, יש רק נציגה אחת – שווייץ, הידועה במדיניותה הניטרלית והבדלנית. מדוע רק נציגה אחת? ובכן, מדינות היבשת מעורבות באמצעות הקצאת משאבים בסכסוכים בעיראק, סוריה ואפגניסטן. ליבשת אסיה האהובה עלינו יש שלוש נציגות ברשימה – יפן, וייטנאם וקטאר, ולאפריקה המדממת יש שתיים: מאוריציוס ובוטסואנה.

מדד השלום הגלובלי כולל גם דירוג של המדינות השוחרות שלום ביותר, וכמו שניחשתם - ישראל מדורגת בתחתית (מקום 148 מתוך 162), אחרי מדינות כמו לבנון, מקסיקו, תימן וקולומביה. אנטישמים? ברור.

לפי הדירוג, המדינה שהכי שוחרת שלום בעולם כולו היא איסלנד, ואחריה: דנמרק, אוסטריה, ניו זילנד ושווייץ. פינלנד, קנדה, יפן, אוסטרליה וצ'כיה משלימות את העשיריה הפותחת. במקום האחרון בדירוג ניצבת סוריה, ולפניה עיראק, אפגניסטן ודרום סודאן.

דירוג המדינות מבוסס אומדן של היקף הסכסוכים המתמשכים (מקומיים ובינלאומיים) בכל מדינה ואת רמת המיליטריזציה והבטחון בה.

אה, ודבר אחרון: המדד הזה לא כולל את התכניות של דאעש.
מלחמה בעולם מדינות ללא מלחמה מדינות שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד