ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

פרסום ראשון: התנועה הרפורמית הגישה תלונה נגד הח"כים החרדים

הח"כים החרדים יצאו מאולם הוועדה במחאה על זכות הדיבור של נציג הרפורמים, וזה בחר להגיש תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת - שדורשת הסברים

הח"כים החרדים מסיירים ברחבת "הכותל הרפורמי". צילום: פלאש90
הח"כים החרדים מסיירים ברחבת "הכותל הרפורמי". צילום: פלאש90

פרסום ראשון: התנועה הרפומית הגישה תלונה לועדת האתיקה של הכנסת נגד חברי הכנסת החרדים משה גפני, ישראל אייכלר, אורי מקלב וחבר ועדת הפנים יעקב אשר, על שיצאו מחדר הועדה בדיון שנערך בנושא חוק המקוואות בועדת הפנים של הכנסת. ועדת העתיקה דורשת מחברי הכנסת לקבל תשובות לתלונה.

במכתב תלונה שהגיש עו"ד גלעד קריב בשם התנועה הרפורמית נכתב "בשמה של התנועה ליהדות מתקדמת בישראל נבקש להגיש קובלנה כנגד חברי הכנסת של סיעות ש"ס ויהדות התורה בעניין התנהגותם החוזרת והנשנית במסגרתה הם עוזבים בהפגנתיות דיונים של וועדות הכנסת, כל אימת שדובר המזוהה עם היהדות הרפורמית או היהדות הקונסרבטיבית מקבל את רשות הדיבור מאת יו"ר הוועדה".

עוד כתב קריב - "התנהלות זו נמשכת כבר מספר שנים, והיא נחשפה בפעם האחרונה בדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה, שנערכה ביום 13 יוני 2016. הדיון נסב על הצעת חוק שירותי הדת היהודיים (תיקון – הסדרת ייעוד השימוש במקווה טהרה) התשע"ו-2016, אשר נוגעת במישרין לשתי התנועות, לרבניהן וחבריהן. עם מתן רשות הדיבור לח"מ ע"י יו"ר הוועדה, חה"כ דוד אמסלם, עזבו את החדר בהפגנתיות חברי הכנסת: משה גפני, ישראל אייכלר, יעקב אשר ואורי מקלב".

"באופן ספציפי", כותב קריב, "נבקש להתייחס להתנהלותם של חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב וישראל אייכלר הנמנים על מציעי החוק. פעולת החקיקה היא לב העשייה הפרלמנטרית. לא בכדי קבע המחוקק את הצורך בקיום דיונים בוועדות הכנסת בהם ישמע מגוון רחב של דעות, לרבות אלו המנוגדות לעמדתו של מציע החקיקה.

"מצב בו חבר כנסת מקדם חקיקה הפוגעת במישרין בזכויותיה של קבוצת אזרחים ישראלים, ואותו חבר כנסת מסרב בבוטות, בגסות ובאופן גורף לשמוע את עמדתם, חותרת תחת עקרונות תהליך החקיקה ותחת חובותיו האתיות והציבוריות של חבר הכנסת".

יצויין כי חברי הכנסת החרדים נוהגים לצאת בהפגנתיות בכל דיון בוועדות הכנסת, בעת שנציג הרפורמים מתחיל לשאת דברים.
רפורמים חרדים תלונה בוועדת האתיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד