כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מרגי: "לא יהיו הנחות לבני ברק בגלל שהיא חרדית"

ועדת החינוך ביקרה את עיריית בני ברק, על הכישלון בטיפול ובשילוב ילדים עם צרכים מיוחדים במוסדות החינוך בתחומה

מרגי. צילום: פלאש 90
מרגי. צילום: פלאש 90

לוועדת החינוך של הכנסת הגיעו הבוקר (ג) הורים לילדים עם צרכים מיוחדים מבני ברק שקבלו על היעדר טיפול מצד העירייה בבקשותיהם לשילוב ילדיהם במערכת החינוך בעיר. נציגי העירייה לא הופיעו לדיון - למרות שהוזמנו.

אמא לילד עם צרכים מיוחדים סיפרה כי ילדה בן ה-5 לא למד במסגרת חינוכית במשך כחצי שנה, משום שלא שילבו אותו במסגרת מתאימה, וגם לאחר ששולב לא קיבל טיפול של קלינאית תקשורת ופיזיותרפיסט. אמא לילדה עם תסמונת דאון סיפרה כי לא נמצא לילדתה מוסד חינוכי מתאים בתחומי העיר בני ברק: "אין מישהו שמטפל בנושא של שילוב בעיריית בני ברק. כשבאים לעירייה בדרישות הם זורקים אותנו ממקום למקום".

אם נוספת לילד עם תסמונת דאון סיפרה בוועדה כי מנהל מחלקת החינוך של עיריית בני ברק אמר בפגישה עם ההורים כי הוא לא מטפל בנושאים הללו משום שאין לו כוח אדם ואין לו אנשי מקצוע שייכנסו לגנים ולבתי הספר. "מתברר שהעירייה לא דאגה לאנשי מקצוע לפני תחילת השנה- הכשל הוא מערכתי".

רחלי אברמזון, מנהלת אגף חינוך מיוחד במשרד החינוך אמרה כי ישנם מקרים בהם לא נמצא מענה ברשות המקומית ותלמידים נאלצים לצאת החוצה ללמוד ברשויות אחרות.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי שקיבל תשובות לא מספקות מנציגות משרד החינוך בדיון, אמר כי הוא מבקש ממשרד החינוך להגיש לידי הוועדה בתוך 30 ימים דו"ח בדיקה על מצב שילוב הילדים עם הצרכים המיוחדים בעיריית בני ברק.

"מדוע שילד מבני ברק לא יקבל את המענה שיש בכל הארץ? העירייה לא רוצה להתמודד עם ילדים כאלה ולבנות להם מסגרות מיוחדות ולמעשה אמרו להם ללכת לרשויות אחרות", טען מרגי. עוד אמר למשרד החינוך כי "לא אאפשר למשרד החינוך – הרגולטור - התייחסות כל כך סלחנית רק בגלל שמדובר ברשות חרדית".
חינוך מיוחד ועדת החינוך יעקב מרגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד