כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בג"ץ דחה הבקשה לצו ביניים נגד מינוי סדן

מכה לש"ס: השופט סלים ג'ובראן דחה את הבקשה לצו ביניים נגד כניסתו לתפקיד של יו"ר דירקטוריון חדשות 10, למרות הטענות והאמירות שצוטטו בשמו

בג"ץ דחה הבקשה לצו ביניים נגד מינוי סדן
ל

בג"צ דחה את הבקשה לצו ביניים להקפאת מינויו של רמי סדן ליו"ר דירקטוריון חדשות ערוץ 10. "הגעתי למסקנה כי אין מקום להיעתר לה", כתב השופט סלים ג'ובראן, "אין מקום למתן צו ביניים המעכב את כניסתו של אדם לתפקיד, שכן מדובר בצעד הפיך, וברי כי תוקף המינוי מותנה בתוצאת העתירה".

לפני כשבועיים הוגשה בקשה על ידי אוריאל בוסו, נהורי לחיאני, צביקה כהן וצוריאל קריספל להקפאת מינויו של רמי סדן לכהונת יו"ר דירקטוריון חברת חדשות ערוץ 10. בעתירה דרשו כי הרשות השנייה וערוץ 10 "תפעלנה למילוי המוטל עליהן כרגולטור על פי חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, התש"ן-1990, ותפסול את מינוי של מר רמי סדן, לכהונה כדירקטור מטעם הציבור בחברת החדשות של ערוץ 10, ובפרט לבטל את מינויו כיו"ר דירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 10, לאור אמירותיו הגזעניות אותן הציג במהלך הליך מינויו לתפקיד".

לטענתם, כניסתו של סדן לתפקיד עלולה ליצור "אפקט מצנן" כלפי נכונותם של עובדי חברת החדשות ודירקטורים אחרים למסור את גרסתם לאירוע שבו נטען שנאמרו האמירות הגזעניות, באופן שלא יאפשר את השלמת הבירור העובדתי הדרוש בעתירה. לעומתם, הרשות השניה ובערוץ 10 סבורים כי שני התנאים המצטברים למתן צו ביניים, הנוגעים לסיכויי העתירה ומאזן הנוחות, אינם מתקיימים וביקשו לדחות את הבקשה.

השופט סלים ג'ובראן שדן בבקשה אמר כי לאחר עיון בבקשה ובתגובות לה, "הגעתי למסקנה כי אין מקום להיעתר לה. הלכה מושרשת היא כי בעתירות המכוונות להליכי מינויים - ככלל, אין מקום למתן צו ביניים המעכב את כניסתו של אדם לתפקיד, שכן מדובר בצעד הפיך, וברי כי תוקף המינוי מותנה בתוצאת העתירה".

שופט בג"צ הוסיף "אינני סבור כי המקרה שלפניי שונה. פשיטא, כי ככל שהעתירה תתקבל - יהיה ניתן לבטל את מינויו של המשיב 4, ולא מצאתי טעם משכנע המצדיק את מניעת כניסתו לתפקיד כבר בשלב זה. אשר על כן, דין הבקשה למתן צו ביניים להידחות".
רמי סדן עתירה בגץ דחייה סלים ג'ובראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד