כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

"להתחזק בצניעות. די עם הבגדים הקצרים של נשות האברכים"

אלפים ליוו למנוחות את אשתו של נשיא 'מועצת חכמי התורה', הרבנית יעל כהן ע"ה, שנפטרה הבוקר • ברשימת המספידים: בעלה הגדול, אחיה הגאון רבי מסעוד בן שמעון, הגאון רבי משה צדקה ורבה של ירושלים הרב עמאר • תיעוד ענק ווידאו

"להתחזק בצניעות. די עם הבגדים הקצרים של נשות האברכים"
קובי הר צבי

קהל רב בראשות גדולי תורה השתתפו היום (ג) בצהריים במסע הלווייתה של הרבנית הצדקנית מרת יעל כהן ע"ה, אשת חבר לנשיא מועצת חכמי התורה הגאון חכם שלום כהן ראש ישיבת 'פורת יוסף', שנפטרה לפנות בוקר בבית החולים מעיני הישועה מבני ברק.

מסע ההלוויה יצא מישיבת 'פורת יוסף' בגאולה - שם נערכו ההספדים. ראשון המספידים היה הגאון רבי שמעון בעדני, שעמד על גדלותה של אשת חבר, לאחר מכן נשא דברי מספד הגאון רבי משה צדקה, שדיבר על כך זכתה להיות אשת אחד משיירי כנסת הגדולה ומשמים רוצים שנתעורר בתשובה, "נבקש שתתפלל על כלל ישראל על בעלה הצדיק ועל כל הקהל הקדוש".

לאחר מכן נשא דברים אחיה הגאון רבי מסעוד בן שמעון ראש ישיבת 'אור אליצור', שסיפר שבאחרונה כשביקר אותה אמרה לו 'אנחנו אחים, היינו בבית ביחד גדלנו ביחד, אולי חטאתי לכם פעם, תסלחו לי', וביקש "כולנו צריכים להתחזק בצניעות, זה מתחיל באברכים ומסתיים באברכות, היא קוראת לכולנו להתחזק ולחזור בתשובה די עם הבגדים הקצרים וכל כלי התקשורת למיניהם. עד מתי נשמע כאן שוד ושבר".



לאחר מכן נשא דברים בנה הגדול הרב אפרים כהן ולאחר מכן הראשון לציון הגרש"מ עמאר והגאון רבי ראובן אלבז. את שורת ההספדים נעל בעלה הגאון חכם שלום כהן שבכה בדמעות שליש ועמד על מסירות הנפש שלה שהייתה שווה פי כמה מהבעלים, "בזכות האישה הזאת קיבלנו את התורה", אמר.

בהמשך, המקובל הרב בניהו שמואלי ביקש מחילה בשם המשפחה והרב מרדכי טולידנו אמר את הפסוקים 'אשת חיל'. לאחר מכן יצא מסע ההלוויה דרך רחובות מלכי ישראל, בריינדס, בר אילן לבית העלמין סנהדריה - שם נטמנה.

בתוך כך, הבוקר, מייד לאחר תפילת שחרית, התבשר חכם שלום על פטירת רעייתו ע"ה ועצם את עיניו בדומייה, ולאחר שניות ספורות בירך בכוונה 'ברוך דיין האמת'. לאחר שסגר את הספרים הפתוחים בפינת הלימוד שלו, הרים עיניו למעלה והודה לקב״ה על הרעה כשם שמברך על הטובה.

לאחר מכן קרא אליו את אחד מבני ביתו, פתח את המגירה הסמוכה, נטל ממנה 120 שקלים, וביקשו: ״קח את הכסף, גש לישיבה (פורת יוסף), תדאג שהכסף יעבור לחתן שמתחתן היום. אני לא אגיע לחתונה, אבל את המתנה שמקבל כל בחור ממני, תדאג שזה יגיע אליו לפני החופה״.

צלם 'בחדרי חרדים' מגיש תיעוד ממסע הלוויה























































































חכם שלום כהן מועצת החכמים הלוויה פורת יוסף הרב עמאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד