ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מוסר כפול: הרשתות פייסבוק וטוויטר נגד דאעש ולא נגד חמאס

עשרות אלפי חשבונות פעילים של ארגון הטרור דאע"ש הוסרו מהרשת, אך חשבונות של חמאס ומנהיגיו נשארים

עוזי שעיה. צילום: עודד האנטמן
עוזי שעיה. צילום: עודד האנטמן

בכיר לשעבר במוסד, עוזי שעיה, נאם היום (ג') בכנס שורת הדין, ארגון לזכויות אדם יהודי הפועל משפטית נגד ישויות טרור וגופים המממנים טרור המנהל בימים אלה תביעה בשם 20 אלף ישראלים נגד פייסבוק, ואמר: "אחת מזירות הטרור המשמעויות כיום היא הרשת החברתית באמצעות טוויטר, פייסבוק ורשתות חברתיות נוספות. הבעיה העיקרית היא שלטויטר ופייסבוק אין שום מוטיבציה להתמודד עם התופעה המטרידה הזה למרות היכולת הטכנולוגית שלהם לעשות זאת".

שעיה, שעמד במרכז פרשת בנק אוף צ'יינה, אמר בכנס כי ההתנהגות של הרשתות החברתיות מזכירה את האופן שבו נהגו הבנקים בעבר כשאפשרו לארגוני הטרור להפעיל חשבונות ללא הפרעה. "חברות המדיה אומרות שהן לא אחראיות לתוכן המופיע בדפים ועוד תירוצים כאלה ואחרים. זה מזכיר את התגובות של הבנקים כאשר פנינו אליהם לראשונה עם בקשות להפסיק להעביר מימון לארגוני טרור", אמר.

שעיה ציין כי למחרת הפיגועים הקשים בפריז בנובמבר האחרון, נסגרו 125 אלף חשבונות טוויטר המזוהים עם דאעש. "אני מניח שמדובר בצירוף מקרים מתוכנן. אם אין צידוק חוקי לסגירת החשבונות האלה לאחר הפיגועים, הם צריכים היו להמשיך להיות פעילים. אם יש צידוק חוקי, צריך היה לסגור אותם קודם לכן", ציין.

שעיה הוסיף ושאל: "אם חמאס ינסה לפתוח חשבון בבנק, אף אחד לא יסכים לעשות זאת עבורו. אם איש חמאס יבקש ויזה לארצות הברית או להיכנס למדינות אחרות הוא יתקל בסירוב מוחלט. אך חשבון טוויטר אפשר, למה?".

שעיה גם מתח ביקורת חריפה על הרשתות החברתיות ואמר: "הן פועלות בסטנדרט כפול - סוגרים חשבונות של דאעש אך לא של ארגון החמאס. מנהיגי החמאס מוסא אבו מרזוק, חלאד משעל לכולם חשבונות בפייסבוק ובטוויטר. החשבון של חמאס בטוויטר הוא לא פחות מזירת טרור. זה הנשק האפקטיבי ביותר שיש. אפילו אחרי הפיגוע האחרון בשרונה מנהיג החמאס פירסם טוויטר שיהיו עוד פיגועים לקראת חודש הראמדן ושיהיה גיאהד- ושום דבר לא נעשה".
פייסבוק חמאס טוויטר דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד