ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

חכם שלום נפרד בדמעות: "שווה פי כמה ממני"

צפו בנשיא מועצת חכמי התורה, הגאון רבי שלום כהן, סופד לאשתו הרבנית יעל ע"ה בבכי • וידאו

חכם שלום נפרד בדמעות: "שווה פי כמה ממני"
קובי הר צבי

אחרון המספידים במסע הלוויית הרבנית יעל כהן ע"ה, היה בעלה הגדול חכם שלום כהן, שפתח ואמר "אברהם אבינו רצה לראות את מעלתה הגדולה של אשתו, הוא רצה לראות כמה היא גדולה. מה אני? התנסיתי בניסיון הגדול של עקדתו של יצחק? היא גדולה ממני".

חכם שלום סיפר כי כשערך פגישה ראשונה, במהלכה שאל את הרבנית ע"ה אם היא מוכנה לחיות חיי תורה כבית הוריה, "היא אמרה לי כן ועשינו ווארט", סיפר בקול נשנק מבכי.



"היא גדולה באמת, גם לפי הדור שהיא חיה בו, ועל אחת כמה וכמה לפי הדור היום. היא יותר גדולה ממני, אני אומר לכם, היא גדולה ממני. היא לא הפריעה לי לעולם, אף פעם, גם כשהיה צריך לקחת את הילדים לתלמוד תורה, הייתה הולכת עד שער יפו בכדי להניח אותם בבית תלמודם, יום יום. אפילו את הבן הקטן לקחה כדי שילמד בישיבה. איזו מסירות נפש. אף אחד לא יודע מה זו מסירות נפש של אישה, המסירות הזו שווה פי כמה מהבעלים, בזכות האישה קיבלנו את התורה".

"היא כיבסה הכל בידיה, מעולם לא התלוננה, לא הפריעה לי, כמה שאתה יכול לשבת על הסדר, תשב, כך אמרה. הבנים דיברו על המידות שלה, לא היה לה אינטרס אישי בכלל. ה' זיכה אותי. אני ב"ה זכיתי גם ל'עזר' וגם ל'כנגדו', ה'כנגדו' היה לי ל'עזר'. הייתה חכמה בלי שום אינטרס. כשאדם נקי מאינטרס אין דבר גדול מזה".
חכם שלום כהן בכי הלוויה פורת יוסף אשה גדולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד