י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

חתן הרב ברלנד: מה שאצלנו הוא עבירה - אצל הצדיק הוא מצווה

לאחרונה הוציא חתן הרב ברלנד, הרב יהודה גולדבלום, ספר בו הוא מבאר מהי אמונת חכמים אמיתית. בין היתר נכתב: "מה שאצלנו נחשב עבירה אצל הצדיק זו מצווה". רבנים שבפניהם הובא הספר סירבו להעניק לו הסכמה. הסיפור המלא

חתן הרב ברלנד: מה שאצלנו הוא עבירה - אצל הצדיק הוא מצווה

בשבועות האחרונים הוציא חתנו של הרב ברלנד, הרב יהודה אשר גולדבלום, ספר בו הוא מבאר מהי אמונת חכמים אמיתית, כאשר בין היתר הסביר הרב כי "מה שאצלנו נחשב עבירה אצל הצדיק זו מצווה". רבנים שבפניהם הובא הספר תקפו אותו בחריפות.

בספר, בשם "אמונת חכמים כהלכתה", נשאל חתנו של הרב ברלנד לגביי ספקות באמונת חכמים. כך למשל נשאל הרב: "האם יש איזה מידה וגבול כמה קושיות מותר שיהיה על הצדיק (שמכאן ואילך צריך לומר שאינו צדיק ח"ו)?".

בתשובה ענה הרב: "כל העניין הוא שצדיקים יודעים ורואים ומבינים דברים שהם למעלה מתפיסתנו, וחיים במציאות אחרת מאתנו, ולכן רצון ה' מאתם שונה מרצון ה' מאתנו. ומה שאצלנו הוא עבירה הנעשית מתוך כוונה רעה, אצלם הוא מצווה וחובה הנעשית מתוך כוונה זכה וטהורה אך ורק למען רצון ה'".

לדברי גורמים המעורים בסיפור, הספר הגיע אל שולחנם של חלק מגדולי ישראל, בהם הרה"ג הרב מאזוז והרה"ג הרב בעדני, והללו סירבו בכל תוקף להעניק הסכמה לספר.

לדברי הגורמים, ב"שובו בנים" נבהלו מההתפתחויות והורו להפסיק למכור את הספר בחנויות, אך בתוככי הקהילה הם משבחים את הספר ואת השקפתו.

בסרטון שעלה לאחרונה ליוטיוב, והוסר הערב מסיבה לא ברורה, נראה ראש ישיבת 'נצח נצחים' הרב יעקב סלמה מסביר לציבור שראוי שהספר לא יצא לציבור הרחב מאחר והוא עלול לגרום לשאלות ובלבול, אך לאנשי הקהילה מוטב ללמוד אותו היטב.

מקורבי הרב ברלנד אומרים ל"בחדרי חרדים" כי הרב ברלנד יצא בעצמו כנגד הספר, וכי אין לו שייכות כל שהיא לספר והוא אינו עומד מאחוריו.





הרב אליעזר ברלנד שובו בנים הרב יהודה גולדבלום ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד