כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הצעיר הערבי שמתגייר והפך לכוכב רשת

צעיר ערבי בשם אביחי שנטי החליט להתגייר, פרסם את סיפורו ברשת והפך לסנסציה. לדבריו, "תמיד הייתי גאה להיות חלק מהעם המוסרי והאציל הזה, העם היהודי. העם שסבל כל כך הרבה, העם שכולם מנסים להביס עוד מתקופת התנ"ך"

אביחי שנטי, אז והיום (פייסבוק)
אביחי שנטי, אז והיום (פייסבוק)

"אני ערבי שהופך ליהודי": אביחי שנטי, צעיר ערבי שהחליט להתגייר, פרסם את סיפורו ברשת והפך תוך שעות לסנסציה. בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות כתב שנטי: "שלום לעם ישראל אני ערבי שבתהליכי גיור. לפני שאני מתחיל בסיפור הקשה שלי, אני חייב לציין שאני בא ממשפחה ערבית תומכת. אני לא שונא ערבים, ממש לא, אני אוהב ערבים. אבל ערבים כמוני, שחושבים נכון כמוני. שחושבים בדיוק כמו כל היהודים, כמו כל אדם נורמלי ששונא שנאת מוות את מי ששונא אותו, ששונאים את הטרוריסטים או כל גוף אחר שמפריע לנו להתקיים יחדיו".

ל"בחדרי חרדים" נודע כי שנטי נולד לשמפחה המתגוררת בבאר שבע ולפני תקופה אמר להוריו כי בכוונתו להתגייר. הוריו קיבלו את זה בהבנה והוא המשיך להתגורר עם משפחתו, זאת בניגוד לקרובי משפחה אחרים שלא קיבלו את הדבר בעין יפה.

את הסיפור פרסם לראשונה מישל טהרני. שנטי כתב עוד בפוסט שפרסם אמש: "לדעתי כל אחד שחי במדינה זו חייב לשנוא את כל מי שמעז לפגוע בנו(!) בנו- כל עם ישראל ללא יוצא דופן, אנחנו פה אחד למען מטרה אחת, ומי ששכח את זה מקומו לא במדינת ישראל, יהיה אשר יהיה, יהודי, מוסלמי, נוצרי וכו'.. זו מדינת היהודים וכולנו צריכים לכבד אותה כמו שהיא מכבדת את כולנו ללא יוצא דופן".

שנטי הוסיף, "כולם מכירים אותי כערבי ואוהבים אותי כערבי. בכל זאת החלטתי להתגייר, לא בשביל שיאהבו אותי אלא בשביל עצמי. אני בא ממשפחה ערביה שגדלה עם יהודים כל חייהם. תמיד הייתי גאה להיות חלק מהעם המוסרי והאציל הזה, העם היהודי. העם שסבל כל כך הרבה, העם שכולם מנסים להביס עוד מתקופת התנ"ך.

"למרות הכל העם הזה ממשיך להיות סבלני, חזק, מצליח ותמיד אבל תמיד עוזר לכל מי שרק צריך או מבקש את חסותו. אחרי שגדלתי איתכם, היהודים, הבנתי עד כמה אני רוצה ליהיות חלק מהארץ הקטנטונת הזו, עד כמה אני רוצה לקום כל בוקר, להניח תפילין, להתפלל, ללכת לבית הכנסת.

"אני רוצה שהילדים שלי יגדלו כיהודים עם מסורת של עם אציל, של עם סלחן, של העם שאני וכל משפחתי גאים להיות חלק ממנו. אני רוצה את התמיכה שלכם, לראות את האהבה שלכם, איך יקבלו את הדברים ה"לא מקובלים" האלו שאמרתי בלב גלוי כי כולי חששות, רגשות מעורבים עוטפים אותי בכל משפט ומשפט שאני כותב.

אני לא אשקר.. אני מפחד, אני מפחד מהעתיד לבוא בעקבות "הרצון ללכת אחר הלב שלי". אני לא מתבייש לומר שאני חייב תמיכה, חייב לראות פירגונים שיעודדו אותי ויגרמו לי להרגיש נכון עם גילוי הלב שלי".

לסיום כתב שנטי: "כמו שכתבתי, אני לא שונא ערבים, רק את אלו שמפרים את שלוותנו. פשוט עם הזמן התאהבתי בעם הזה. קוראים לי אביחי שנטי והשאלה שלי היא כזו. איך עם ישראל יגיב, האם הוא יהיה לטובתי?".

כאמור, הפוסט הפך לוויראלי עם אלפי לייקים, תגובות ושיתופים. גולשים רבים עודדו אותו והצביעו על אומץ ליבו לפרסם את הסיפור ברבים.
ערבי מתגייר גיור סטטוס ויראלי אביחי שנטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד