כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

האם גפני ניסה לעזור לידידו החב"דניק מול רשות המסים?

המפעל בקרית מלאכי הגיע למבוי סתום מול מס הכנסה, וגפני ניסה לעזור והציע להיות הבורר • ברשות המסים סירבו

משה גפני, פלאש90
משה גפני, פלאש90

האם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני גייס את ועדת הכספים לפתור בעיה של חברו החב"דניק? הבוקר (ד') מפרסמת רוני זינגר ב'כלכליסט' כי גפני כינס אתמול את ועדת הכספים עם ראשי רשות המיסים בנושא מפעל 'פלוקטקס' בקריית מלאכי, שבבעלות המיליונר החרדי מאיר זיילר.

לפי הדיווח, גפני הציע במהלך הדיון לאנשי המיסים לקיים אצלו בוררות במקום ההליך המשפטי המתנהל עם המפעל, ומנהל רשות המיסים השיב בסירוב. האירוע קרה אתמול בדיון שנערך בוועדת הכספים בנושא הקלות במס למשקיעים תושבי חוץ.

במהלך הדיון אמר גפני - "יש אירוע שמרחף באוויר ובבית המשפט… אבל אני רוצה כרגע לקיים דיון עקרוני. האם אפשר להגיע למצב שהדברים יהיו ברורים?". לפי כלכליסט, מיד לאחר דבריו נדרך אחד הנוכחים בחדר, "עסקן חב"דניק בשם זלמן וולף שעד לפני תחילת הדיון העביר את הזמן מחוץ ללשכת גפני", ואף ליווה אותו בביקורו במפעל.

"הרי אני יודע שעוד יאשימו אותי שאני דואג כאן למפעל בקריית מלאכי, אז אני רוצה להגיד על זה, יש לי פה גדול ואין לי אינטרס אישי פרטי בסיפור. אני פשוט מבין שיש פה בעיה דרמטית. יש דיון בבית המשפט ואני לא בטוח מי צודק", אמר גפני.

מדובר במאבק משפטי שמתנהל במהלך השנים האחרונות בין רשות המיסים נגד בעלי המפעל מאיר זיילר, חסיד חב"ד המתגורר בקריית מלאכי. המפעל המדובר מייצר בדי קטיפה, ובעליו מוערכים בעשרות מיליוני דולרים. בעל המפעל זיילר, שעלה מארה"ב כבר לפני כ־40 שנה, מגדיר את עצמו כתושב חוץ.

רשות המסים דרשה מבעלי החברה לשלם מיליוני שקלים מס עבור שנים שלגביהן נטען כי שלא היה תושב ישראל. זיילר הפסיד בבתי המשפט וכעת עומד בפני ערעור בבית משפט העליון. יו"ר ועדת הכספים גפני הציע לקיים בוררות בנושא בלשכתו, אך מנהל רשות המיסים משה אשר דחה אתמול את ההצעה: "זה לא תפקידה של הכנסת. הסיפור הזה יתברר כראוי בבית המשפט".

ח"כ משה גפני מסר בתגובה לכלכליסט כי: "תפקידי לעזור למפעלים ולפריפריה. אני עושה את זה כל הזמן, בלי אינטרס, חוץ מזה הציבורי, ואני רוצה שהמפעל יתקיים, ולא ייפול. אני דואג להרבה מקרים. בריל חרדים? פרי גליל חרדים? תדמור? מתפרת העצמאות? אין לי שום קשר עם זיילר".
משה גפני קרית מלאכי מאיר זיילר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד