י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כתב אישום הוגש נהג 'אוטובוס המוות' שגרם למותם של ששה חרדים

ארבעה חודשים מאז התאונה הקשה שטלטלה את הציבור החרדי, הוגש הבוקר כתב אישום נגד הנהג חיים ביטון באשמת גרימת מוות ברשלנות - כל הפרטים

אוטובוס המוות. צילום: פלאש 90
אוטובוס המוות. צילום: פלאש 90

אשם? ארבעה חודשים לאחר התאונה הקטלנית, הוגש כתב אישום נהג נהג "אוטובוס המוות" בקו 402 מירושלים לבני ברק, בו נהרגו שישה חרדים ונפצעו תשעה בני אדם, בהם הכלה שרה שפרלינג שמועד חתונתה נדחה.

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית משפט השלום לתעבורה בירושלים כתב אישום ובקשת פסילה נגד נהג אגד חיים ביטון בגין גרם מוות ברשלנות ועבירות נוספות, עקב אחריותו לתאונת דרכים בה נהרגו שישה אנשים ונפצעו תשעה נוספים.

על פי כתב אישום, ביום 14.02.16 סמוך לשעה 18:25 נהג חיים ביטון באוטובוס אגד מירושלים לבני-ברק, בכביש מספר 1 לכיוון מערב. לאחר מחלף לטרון ולפני מחלף ענבה, בנתיב הימני כאשר לפניו נוסעים כלי רכב נוספים. למרות שלרשות הנהג עמד שדה ראיה גדול לא הבחין ביטון במשאית שעמדה בשולי הכביש והמשיך בנסיעתו הרגילה. הנהג הבחין באיחור כי האוטובוס מתקרב אל המשאית ועליה פלטות אבן שלפניו וסטה עם האוטובוס לשוליים מבלי להבחין במשאית שעמדה לפניו.

ביטון הבחין במשאית כשהאוטובוס מצוי במרחק של כ-30 מטר לערך מהמשאית ורק אז הסיט את האוטובוס חזרה לנתיב הימני ואולם פגע במשאית.

כתוצאה ממהירות הנסיעה של האוטובוס ועוצמת ההתנגשות, המשיך האוטובוס להתקדם, תוך שחלקה האחורי שמאלי של המשאית והמנוף חודרים לתוך צדו הימני של האוטובוס. כתוצאה מכך, הדופן הימנית של האוטובוס התעוותה, נדחפה לאחור ובחלקה נהרסה לחלוטין וחלק מהמושבים בצד ימין של האוטובוס נעקרו ממקומם.

כתוצאה מהתאונה, מצאו את מותם הטראגי ששה מנוסעי האוטובוס. נוסעת נוספת, הכלה שרה שפרלינג, נפגעה באורח קשה בידה הימנית שנקטעה ברובה וברגלה הימנית שרוסקה. כמו כן נחבלו באופן קל שמונה נוסעים נוספים.

על פי כתב האישום, נהג האוטובוס יכול היה להבחין במשאית, לראשונה, ממרחק של כ-840 מטרים לכל הפחות. חיים ביטון לא הבחין במשאית מבעוד מועד, והמשיך בנסיעתו הרגילה. הנהג סטה לשוליים, ועדיין לא הבחין במשאית. באיחור ניכר, כשהאוטובוס מצוי במרחק של כ-30 מטר לערך מהמשאית הבחין הנהג במשאית, רק אז הסיט את האוטובוס חזרה לנתיב הימני אך היה זה מאוחר מדי - הוא פגע במשאית עם חלקו הימני קדמי של האוטובוס בחלקה האחורי שמאלי של המשאית ובמנוף הממוקם שם.

כתוצאה ממהירות הנסיעה של האוטובוס ועוצמת ההתנגשות, המשיך האוטובוס להתקדם, תוך שחלקה האחורי שמאלי של המשאית והמנוף חודרים לתוך צדו הימני של האוטובוס. כתוצאה מכך, הדופן הימנית של האוטובוס התעוותה, נדחפה לאחור ובחלקה נהרסה לחלוטין וחלק מהמושבים בצד ימין של האוטובוס נעקרו ממקומם.

כתוצאה מהתאונה, נדחף חלקה האחורי שמאלי של המשאית שמאלה לתוך הנתיב הימני, חלקה הימני קדמי של המשאית נדחף ימינה ונתקע במעקה הבטיחות. חלק מהמטען שהיה על המשאית נפל בצד ימין ובצד שמאל של המשאית.

כאמור, כתוצאה מהתאונה נפגעה הנוסעת שרה שפרלינג באורח קשה בידה הימנית שנקטעה ברובה וברגלה הימנית שרוסקה. שרה, שהייתה אמורה להתחתן מספר שבועות לאחר מכן, עברה מספר ניתוחים לאיחוי הפציעות (כולל ברגל שמאל לתרומת עור), אושפזה בבית החולים אסף הרופא למשך כ-6 שבועות, מחציתן במחלקה לטיפול נמרץ לאחריהן הועברה להמשך שיקום בבית החולים תל-השומר.

בתאונה נהרגו יעקב חשין ז"ל (27), שהיה בדרכו לפגישת שידוך. ישראל וינברג ז"ל (26), שנסע לחתונת בן דודו. חנה פרנקל ע"ה (23) שהייתה בדרכה לחגוג יום נישואין שני עם בעלה, שנפצע באורח קל. לוי יצחק אמדדי (17) מיבנאל. לאה מלמוד ע"ה (61), ואהרן מרדכי כהן ז"ל (18) מירושלים.

משפחתו של קובי קסטלניץ, חתנה של הכלה שרה שפרלינג, הגיבו ל'בחדרי חרדיםק בעקבות הגשת כתב האישום: "אנחנו יודעים שהכל מאת ה' ולא מתעסקים בנהג זה או אחר, איננו מבינים חשבונות שמיים. מה שכן מקווים לפחות שמהמקרה הנוראי הזה שבאמת זעזע את כל עמ"י ואנשים ילמדו להקפיד הרבה יותר על נהיגה זהירה, ערנות וזהירות בדרכים בכלל, ובפרט אלו שאחראים על ציבור ונפשות רבות, שלא להתעסק עם שום דבר בנהיגה ולנהוג בזהירות יתר. ושלא נדע מקרים כאלו יותר".

קטע מהסרטון. שאר הקטעים הוסרו.
אוטובוס המוות חיים ביטון שרה שפרלינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד