כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

שערוריה: חייל דתי נשפט למאסר ואולץ לגלח את זקנו

חייל דתי נשפט ל-18 ימי מחבוש בגין סירובו לגלח את זקנו. מאוחר יותר הוא אולץ לגלח את זקנו ועונשו הומתק. אביו ל'בחדרי חרדים': "לא מדובר באופנה או בטרנד זמני, אבל בצה"ל דחו את בקשותיו בטענות של שקר"

חייל דתי. אילוסטרציה (Abir Sultan / Flash90)
חייל דתי. אילוסטרציה (Abir Sultan / Flash90)

פרסום ראשון: חייל דתי שלא קיבל אישור לגידול זקן נשפט ל-18 ימי מאסר בגין סירובו לגלח את זקנו. ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה שהחייל, דתי המשרת בתפקיד קרבי בבסיס בדרום הארץ, נקרא לשיחה אצל מפקד הבסיס שהודיע לו כי בקשתו לגידול זקן נשללה ולכן עליו לגלח את זקנו באופן מיידי ואם לא יעשה כך הוא צפוי לעונש מאסר בגין סירוב פקודה.

החייל סירב לגלח את זקנו ונשפט ל-18 ימי מחבוש על ידי מפקדו האישי - דתי לשעבר שאף למד בישיבת הסדר - בגין סירוב פקודה. לאחר התערבות מפקד הבסיס הומתק דינו ל-18  ימי ריתוק וזקנו גולח.

אביו של  החייל אמר ל'בחדרי חרדים': "הבן שלי מגדל זקן מיום הגיוס שלו לצה"ל. לא מדובר באופנה או בטרנד זמני. הזקן שלו עונה על הקריטריונים של הצבא אבל בצה"ל החליטו לא לאשר לו לגדל זקן ודחו את בקשותיו בטענות של שקר".

אביו של החייל  ביקש שלא לחשוף את שמו של בנו ופרטים מזהים נוספים כיוון שבימים אלו הם בוחנים מספר צעדים כנגד גורמי הפיקוד בצבא.

בעיית גידול הזקן בצה"ל עולה לכותרות פעם אחר פעם. בערב חג השבועות טיפל ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) יו"ר ועדת החינוך בפנייתם של חיילים חרדים שעוברים טירונות במסגרת שח"ר אט"ל בבה"ד 20 בצריפין  שלחלקם לא היה אישור לגידול זקן. "הפניה נעשתה בשקט מול גורמי הפיקוד באט"ל אני חייב לציין את המהירות והמקצועיות בה הנושא טופל ובכך נמנע עימות מתוקשר בנושא גידול הזקן" אומר ח"כ מרגי.

לדבריו, "בעיית הזקן נובעת משינוי הפקודה על פיה סמכות האישור הועברה לקצין השלישות הפיקודי ולא לרב הצבאי כפי שהיה מקובל. המצב כיום הוא שחייל המגיש את טופס הבקשה מקבל את התשובה לבקשתו רק בחלוף 14 יום, במקרה המהיר, זאת בשל הסבב אותה הבקשה נאלצת לעבור".

מרגי הוסיף, "תחילה מגיש החייל את הבקשה לסמל הפלוגה, משם הבקשה עולה למפקד שמתאם המלצת קצין בדרגת רס"ן ומעלה (לא קצין ארוגני של הפלוגה) משם תועבר לתיאום המלצת רב ומשם היא עוברת לנג"ד המשמעת של היחידה המעביר את הבקשה לתיאום ולאישור קצין השלישות הפיקודי שברצותו יאשר וברצותו ישלול את הבקשה".

ח"כ מרגי הוסיף ואמר ש"למרות התחייבות משרד הביטחון לטיפול בבעיות יוצא לי לטפל בכל חודש במספר פניות בנושא גידול זקן בצה"ל. שינוי הפקודה יוביל לשקט בנושא זה".
הזקנים בצבא צהל גילוח יעקב מרגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד