ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

משפחות הרוגי "אוטובוס המוות" מגיבים: "הנהג צריך לקבל את עונשו. אסור לעשות שטויות בנהיגה"

משפחות הרוגי "אוטובוס המוות" מגיבים בשיחה עם "בחדרי חרדים" לכתב האישום שהוגש נגד הנהג חיים ביטון: "אדם שלא יודע לנהוג אסור לתת לו רישיון. לנהג מגיע עונש אבל זה לא יחזיר את הילדים"

"אוטובוס המוות" (פלאש 90)
"אוטובוס המוות" (פלאש 90)

ארבעה חודשים לאחר התאונה הקטלנית בכביש מספר 1, בה קיפחו את חייהם שישה בני אדם ב"אוטובוס המוות" - קו 402 שהתנגש במשאית חונה, הוגש היום (רביעי) כתב אישום נגד נהג האוטובוס חיים ביטון.

משפחות ההרוגים הגיבו בשיחה עם "בחדרי חרדים" להגשת כתב האישום, בו ביקשה הפרקליטות לפסול את רישיונו של ביטון בגין גרימת מוות ברשלנות ועבירות נוספות, עקב אחריותו לתאונה.

הרב הלל אמדדי, שבנו לוי יצחק נהרג בתאונה, אומר ל"בחדרי חרדים" בתגובה כי "אדם שלא יודע לנהוג אסור לתת לו רישיון". לדבריו, "כתב האישום לא נותן נחמה כלל. אין לנו סנהדרין בזמן הזה. אין ספק שהנהג צריך לקבל את עונשו, כדי ששאר הנהגים ילמדו את הלקח שלא לעשות שטויות בנהיגה, אך אם זאת בני לא יחזור לחיים. זו צלקת לכל החייים".

הרב אמדדי ציין כי הם שכרו עורכי דין המטפלים כעת בתביעת פיצויים נגד חברת אגד, נגדה עלו טענות כי בכירים בחברה ידעו על עברו התעבורתי הבעייתי של ביטון אך לא עשו דבר.

על התממדדות ביום-יום מספר הרב אמדדי כי "הדבר לא קל בכלל. יש עליות ויש ירידות, אבל משתדלים להתחזק בעבודת השם".

במשפחתה של חנה פרנקל ע"ה, שהייתה בדרכה לחגוג יום נישואין שני עם בעלה בזמן התאונה, הגיבו להגשת כתב האישום ואמרו: "אנו מאמינים בני מאמינים שהכל משמים ואין לנו טענות לאיש, אבל ברור לכולנו שחשוב להתייחס לעניין בכובד הראש הראוי, וכפי שחוזר ומדגיש חמיה, כ"ק האדמו"ר מבוטושאן שליט"א, מאז האסון הנורא, על הסכנה הנוראה הכרוכה בהסחת דעת ובפרט על ידי הטכנולוגיה המתקדמת".

לדבריהם, "אפשר שעל ידי מקרה נורא זה ישמעו וייראו ויפיקו את הלקח הנדרש. ‏ברוך השם בחסדי שמים בעלה האלמן, הרה"צ ר' מרדכי פרנקל שליט"א, למרות הטרגדיה הנוראה שפקדה אותו שב לתלמודו בישיבת מיר המעטירה כימים מקדם".

במשפחתו של יעקב חשין אמרו: "מבחינתנו התאונה והנהג זה שני דברים שונים. התאונה זה הכל מאת השם וזה מה שהשם רצה. הנהג היה רק השליח כאן. כתב האישום לא מעניין אותנו, יעקב הלך ולא יחזור יותר". על התמודדות עם האסון הם אומרים כי "זה קשה מאוד. עולים זיכרונות כל הזמן".

משפחתו של קובי קסטלניץ, חתנה של הכלה שרה שפרלינג, הגיבו ל'בחדרי חרדים: "אנחנו יודעים שהכל מאת ה' ולא מתעסקים בנהג זה או אחר. איננו מבינים חשבונות שמיים. מה שכן מקווים לפחות שמהמקרה הנוראי הזה שבאמת זעזע את כל עם ישראל ואנשים ילמדו להקפיד הרבה יותר על נהיגה זהירה, ערנות וזהירות בדרכים בכלל, ובפרט אלו שאחראים על ציבור ונפשות רבות, שלא להתעסק עם שום דבר בנהיגה ולנהוג בזהירות יתר. ושלא נדע מקרים כאלו יותר".

נהג "אוטובוס המוות" חיים ביטון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)צילום: נהג "אוטובוס המוות" חיים ביטון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
נהג "אוטובוס המוות" חיים ביטון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כך התרחשה התאונה
כאמור, מוקדם יותר היום הוגש כתב אישום נגד הנהג. על פי כתב אישום, ביום 14.02.16 סמוך לשעה 18:25 נהג חיים ביטון באוטובוס אגד מירושלים לבני-ברק, בכביש מספר 1 לכיוון מערב. לאחר מחלף לטרון ולפני מחלף ענבה, בנתיב הימני כאשר לפניו נוסעים כלי רכב נוספים. למרות שלרשות הנהג עמד שדה ראיה גדול לא הבחין ביטון במשאית שעמדה בשולי הכביש והמשיך בנסיעתו הרגילה. הנהג הבחין באיחור כי האוטובוס מתקרב אל המשאית ועליה פלטות אבן שלפניו וסטה עם האוטובוס לשוליים מבלי להבחין במשאית שעמדה לפניו.

ביטון הבחין במשאית כשהאוטובוס מצוי במרחק של כ-30 מטר לערך מהמשאית ורק אז הסיט את האוטובוס חזרה לנתיב הימני ואולם פגע במשאית. כתוצאה ממהירות הנסיעה של האוטובוס ועוצמת ההתנגשות, המשיך האוטובוס להתקדם, תוך שחלקה האחורי שמאלי של המשאית והמנוף חודרים לתוך צדו הימני של האוטובוס. כתוצאה מכך, הדופן הימנית של האוטובוס התעוותה, נדחפה לאחור ובחלקה נהרסה לחלוטין וחלק מהמושבים בצד ימין של האוטובוס נעקרו ממקומם.

כתוצאה מהתאונה, מצאו את מותם הטראגי ששה מנוסעי האוטובוס. נוסעת נוספת, הכלה שרה שפרלינג, נפגעה באורח קשה בידה הימנית שנקטעה ברובה וברגלה הימנית שרוסקה. כמו כן נחבלו באופן קל שמונה נוסעים נוספים.

על פי כתב האישום, נהג האוטובוס יכול היה להבחין במשאית, לראשונה, ממרחק של כ-840 מטרים לכל הפחות. חיים ביטון לא הבחין במשאית מבעוד מועד, והמשיך בנסיעתו הרגילה. הנהג סטה לשוליים, ועדיין לא הבחין במשאית. באיחור ניכר, כשהאוטובוס מצוי במרחק של כ-30 מטר לערך מהמשאית הבחין הנהג במשאית, רק אז הסיט את האוטובוס חזרה לנתיב הימני אך היה זה מאוחר מדי - הוא פגע במשאית עם חלקו הימני קדמי של האוטובוס בחלקה האחורי שמאלי של המשאית ובמנוף הממוקם שם.

כתוצאה ממהירות הנסיעה של האוטובוס ועוצמת ההתנגשות, המשיך האוטובוס להתקדם, תוך שחלקה האחורי שמאלי של המשאית והמנוף חודרים לתוך צדו הימני של האוטובוס. כתוצאה מכך, הדופן הימנית של האוטובוס התעוותה, נדחפה לאחור ובחלקה נהרסה לחלוטין וחלק מהמושבים בצד ימין של האוטובוס נעקרו ממקומם.
אוטובוס המוות חיים ביטון נהיגה אוטובוס אגד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד