י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בשורה: התלמידים יקבלו מעמד סטודנט כבר בחו"ל

תורתם אומנותם: שר הפנים אריה דרעי פעל מול משרד החוץ להשוות את תנאיהם של בחורי הישיבות מחו"ל, לסטודנטים מחו"ל, בכך שיקבלו את מעמד הסטודנט שלהם כבר בקונסוליה הישראלית בארץ מוצאם

תלמידי ישיבה. אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
תלמידי ישיבה. אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

תורתם אומנותם: שר הפנים אריה דרעי פעל מול משרד החוץ להשוות את תנאיהם של בחורי הישיבות מחו"ל, לסטודנטים מחו"ל, בכך שיקבלו את מעמד הסטודנט שלהם כבר בקונסוליה הישראלית בארץ מוצאם.

עד כה, הקונסוליות הישראליות ברחבי בעולם המאשרות מעמד סטודנט לכל צעיר המגיע ללמוד באחת האוניברסיטאות בארץ, סרבו להכיר בתלמידי הישיבות כסטודנטים, וכך אלפים רבים הגיעו לארץ כתיירים ונאלצו להסדיר את מעמדם במרכזי ההגירה והאוכלוסין בארץ. הדבר היה כרוך בטרחה מרובה, תורים ארוכים וביטול תורה. יצוין, כי מעמד הסטודנט הכרחי עבורם הן לצורך הארכת שהייתם בארץ והן לגבי קבלת תקציב עבורם.

השר דרעי החליט לפעול מול משרד החוץ כדי לבטל את אפליית בחורי הישיבות מול הסטודנטים. ואכן, פעילותו נשאה פרי ומעתה ואילך, תלמידי הישיבות 'חו"צניקים' יוכלו להגיע לקונסוליות בארץ מוצאם, יחד עם התעודות המאשרות את קבלתם לישיבה בארץ ולקבל את מעמד הסטודנט כבר בחו"ל.

השר דרעי ברך על השינוי הגדול ואמר: "השוואת מעמדם של תלמידי ישיבות שתורתם אומנותם לסטודנטים היא ערך בפני עצמו. לא יתכן שצעיר יהודי המגיע לארץ כדי ללמוד תורה יהיה במעמת נחות מחברו המגיע ללמוד לימודים אחרים. השינוי החדש עושה צדק עם אלפי יהודים, יביא להקלה רבה לאלפי תלמידי הישיבה ויחסוך ביטול תורה, בפרט לקראת זמן אלול הבעל"ט
אריה דרעי תלמידי חול מעמד סטודנט קונסוליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד