י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אורן חזן יפגין בבני ברק; "ראש העיר סחטן, לוקח את כבשת הרש"

המאבק על סגירת בית הספר הדתי בבני ברק עולה מדרגה. מחר יפגינו תלמידות האולפנה, יחד עם חברי כנסת, נגד ראש העיר חנוך זייברט. בין המפגינים: ח"כ אורן חזן. מטה המאבק: "ראשי העירייה סחטנים. מבקשים לקחת את כבשת הרש"

אורן חזן וחנוך זייברט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אורן חזן וחנוך זייברט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בהמשך לחשיפת "בחדרי חרדים" על מאבק בית הספר הדתי לאומי בבני ברק עם העיירה, הדורשת לפנותה, הודיע מטה המאבק למניעת סגירת אולפנת "צביה" בעיר כי מחר (חמישי) תתקיים הפגנת חירום במקום.

ההפגנה תתקיים בכניסה לרחבת אולפנת צביה, רחוב מיימון 31 בני ברק, בהשתתפות ח"כים, תלמידות האולפנה והורים. לאחר מכן, תצעדנה בנות האולפנה ללשכת ראש העיר שברחוב ירושלים 31 בבני ברק ותדרושנה תשובות.

במקביל, הודיעו היום ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) וח"כ ניסן סומלינסקי (הבית היהודי) כי הגישו הצעה דחופה לדיון חירום בועדת החינוך של הכנסת, דיון שעתיד להתקיים ככל הנראה בשבוע הבא.

ח״כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) יו"ר ועדת החוקה אמר לקראת ההפגנה כי: "לא יעלה על הדעת שאחרי כל כך הרבה שנים מוסד כל כך ותיק ומכובד ונמצא במרכזה של העיר ראש העיר יסגור את שעריו לא רק בגלל שמדובר במוסד האחרון בבני ברק שמשויך לציונות הדתית".

ח"כ עודד פורר הוסיף ואמר כי, "העובדה שמעדיפים לסגור מוסד חינוכי לאוכלוסיה אחת ולפתוח במקום מוסד לקבוצת אוכלוסייה אחרת מקוממת ומעוררת תמיהה. לא זו בלבד שמפלים לרעה קבוצה גדולה של תלמידות, אלא שעושים זאת דווקא בבית ספר שמהווה עוגן ברור להצלחה ועמידה במבחני בגרות ולחינוך לשירות לאומי. אין כל התנגדות לפתיחת בתי ספר וכיתות נוספות למגזר החרדי, אך אין סיבה לעשות זאת באמצעות פגיעה בתלמידות מהמגזר הדתי-לאומי, אני חושב שהרשויות חייבות להתערב ולמנוע את סגירת האולפנה לפני תחילת שנת הלימודים".

ח"כ אורן חזן (הליכוד) הודיע שיצטרף להפגנה ואמר, "הייתי מצפה דווקא מאלו שיודעים ומרגישים פעם אחר פעם טוב מכולם מה זה להיות מוחרם ומוכפש להיות דווקא אלו שיתנו את הבמה ואת הכבוד הראוי למוסד שכזה במיוחד בזמן הזה. אין מקום לשנאת חינם בטח ובטח מאלו שחווים שנאת חינם. שכן השנוא עליך אל תעשה לחבריך וכולנו אחים ואחיות ערבים זה לזה".

ראשי מטה המאבק ציינו כי בכוונת המטה להחריף את המאבק עד שגזרת סגירת המוסד תעבור. לדבריהם, מדובר ברדיפה פוליטית גרידא: "צר לנו לראות את סחטנות ראשי העירייה שמבקשים לקחת מהציונות הדתית את כבשת הרש הבודדה שלה. במהלך המאבק נוכחנו לדעת כי בקרבת מקום עומד בניין ריק שיכול לתת מענה ל-100 תלמידות הציבור החרדי בעיר. על ראשי העירייה לגלות אחריות בטרם לא יהיה ניתן לעצור את הגלגל".
אולפנה אורן חזן חנוך זייברט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד