ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

אינסטגרם הכפילה את מס' המשתמשים לחצי מיליארד בשנתיים

אפליקציית שיתוף התמונות, שבבעלות פייסבוק, הודיעה כי 300 מיליון איש משתמשים בה ביום • לפי הערכות, אינסטגרם תכניס 3.2 מיליארד דולר ב-2016

אינסטגרם הכפילה את מס' המשתמשים לחצי מיליארד בשנתיים

תוך שנתיים בלבד הגדילה אינסטגרם ביותר מ-100% את בסיס המשתמשים שלה, ומדי חודש נכנסים 500 מיליון בני אדם לאפליקציה הידועה בזכות הפילטרים וצילומי האופנה והמזון.

האפליקציה, שנמצאת בבעלות פייסבוק, הודיעה כי מספטמבר 2015 הצטרפו מדי חודש 100 מיליון משתמשים פעילים - קצב הצטרפות גבוה מהקצב שבו צברה החברה 100 מיליון משתמשים לפני כן. יותר מ-80% מהמשתמשים כעת נמצאים מחוץ לארה"ב.

אינסטגרם אמרה גם כי 300 מיליון בני אדם משתמשים באפליקציה מדי יום - עוברים בין צילומים ומעדכנים את הצילומים של עצמם - בתקופה שבה עוברות פלטפורמות המדיה החברתית למדידת מספר משתמשים יומי במקום חודשי.

מספר המשתמשים היומי של פייסבוק מתקרב ל-1.1 מיליארד, ושל סנאפצ'ט עומד על 100 מיליון. טוויטר, שמתקשה להצמיח את מספר המשתמשים, אינה מדווחת על מספר משתמשים פעילים יומי, אך 310 מיליון בני אדם נכנסים לפלטפורמת המסרים מדי חודש.

אינסטגרם הודיעה כי המשתמשים יוצרים "קהילות מגוונות" באפליקציה. "בין אם אתה מאייר, אספן סניקרס או אסטרונאוט בתחנת החלל הבינלאומית - כל צילום וסרטון שאתה משתף בהם מאפשרים לאנשים להתקרב עוד יותר לידידיהם ולתחומי העניין שלהם, תורמים להרחבת אופקים ומעוררים תחושת פליאה", נכתב בבלוג של האפליקציה.

כ-200 אלף מפרסמים רוכשים כיום משבצות פרסום באינסטגרם, על-פי נתונים שנכללו בדוח הרווח האחרון של פייסבוק. פייסבוק אינה מפלחת את הכנסות הפרסום של אינסטגרם, אך אנליסטים מפגינים התלהבות גוברת לגבי תרומתה להכנסות פייסבוק.

במועד מוקדם יותר השנה העריך קרדיט סוויס כי אינסטגרם עשויה לתרום הכנסות בסך 3.2 מיליארד דולר ב-2016. חברת המחקר E-Marketer צופה שאינסטגרם תתרום 15% מסך ההכנסות של פייסבוק בארה"ב בשנה הנוכחית, ו-8% מהכנסות פייסבוק בעולם כולו.

כדי למשוך מפרסמים יצרה אינסטגרם כמה פורמטים חדשים, כולל סרטוני פרסומות ארוכים יותר ו"קרוסלה" שבה יכולים המשווקים להשתמש כדי להציב "כפתור קנייה" על מוצרים. ניתן גם לטרגט פרסומות אינסטגרם באמצעות שימוש בנתוני פייסבוק.

פייסבוק רכשה את אינסטגרם תמורת מיליארד דולר באפריל 2012, ממש לפני ההנפקה הראשונית לציבור של פייסבוק, ועל רקע החשש שהרשת החברתית הגדולה עלולה לאבד משתמשים, בייחוד משתמשים צעירים, לטובת יריבות חדשות.

אך האפליקציה העיקרית של פייסבוק המשיכה לצמוח, והגיעה לבסיס משתמשים פעילים חודשי של 1.6 מיליארד, ובמקביל המשיכה לפעול אסטרטגית לבניית "משפחת יישומים".

מאז רכשה פייסבוק גם את וואטסאפ, שהגיע השנה לבסיס משתמשים פעילים חודשי של 1 מיליארד, ואף פיצלה חלק מהאפליקציות של עצמה. הבולטת מהן היא פייסבוק מסנג'ר, שמספר המשתמשים הפעילים החודשי שלה עומד כעת על 900 מיליון. כיום מבלים אנשים בממוצע 50 דקות ביום בפייסבוק, פייסבוק מסנג'ר ואינסטגרם.
מדיה חברתית פייסבוק אפליקציות אינסטגרם Instagram

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד