י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

'תחתית החבית': מאסרי עולם לרוצחי הנקין הי"ד

בית המשפט הצבאי בשומרון, הטיל מאסרי עולם על ארבעת רוצחי איתם ונעמה הנקין הי"ד. האם חנה ישבה שם: "ראיתי אותם לראשונה"

קבר משפחת הנקין הי"ד. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
קבר משפחת הנקין הי"ד. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

בית המשפט הצבאי בשומרון, גזר היום (ד), שני מאסרי עולם ו-30 שנות מאסר, במצטבר, על כל אחד מארבעת חברי חוליית חמאס שביצעה את פיגוע הירי, בו נרצחו איתם ונעמה הנקין הי"ד, לנגד עיני ילדיהם, ב-1 באוקטובר 2015.

חברי החוליה, יחיא חג׳חמד, אמג׳ד עליוי, סמיר כוסא וכרם רזק, הורשעו בכך שתכננו יחד לבצע פיגוע חטיפה וארבו לרכבים של אזרחים ישראלים.

בהתקרב הרכב בו נסעו בני הזוג הנקין הי"ד וארבעת ילדיהם, ירה אחד המחבלים לעברו עשרות כדורים. המחבלים ניסו לחטוף את בני הזוג ומשלא צלחו, אחד המחבלים ירה בהם מטווח קצר לנגד עיני ילדיהם הקטנים. שלושה מהמחבלים נתנו את הדין גם על כך שביצעו שני פיגועי ירי קודמים במהלך חודש אוגוסט 2015. באחד הפיגועים נפצע האזרח רונן אדרי.

המחבלים הורשעו בחודש מאי, וגזר דינם ניתן כאמור היום. מחבל נוסף שהשתתף בביצוע הפיגוע הורשע, אך גזר דינו טרם ניתן. משפטם של שני מעורבים נוספים בתכנון הפיגוע והוצאתו אל הפועל עדיין מתנהל.

תגובתה של הרבנית חנה הנקין אמו של איתם הנקין לגזר הדין: "ישבנו הבוקר בבית המשפט הצבאי בשומרון, כחמש דקות נסיעה מצומת מגידו, ושם ראיתי לראשונה את המרצחים אשר רצחו את בני הרב איתם הנקין וכלתי האהובה נעמה.

"אין גזר דין אשר יחזיר לחיים את בני ואת כלתו, אין גזר דין שיחזיר להם את חמישים שנות החיים שנחמסו מהם, שיחזיר לנכדנו את הוריהם האהובים. אפילו במדרג הטרוריסטים, החבורה שראינו הבוקר, שרצחו את כלתי היפהפייה ואת בני במטח יריות על שני ההורים, מטווח אפס, לעיני ילדיהם, היא בתחתית החבית.

"בכל זאת, יש לנו הקלה מסוימת בידיעה שהמרצחים יבלו את שארית ימיהם עלי אדמות בכלא. הם לא ייצאו לראות אור יום מחוץ לשערי הכלא, ולא יפגעו במשפחות נוספות. אנו קוראים לממשלה לנקוט בכל הצעדים להגן על חיי אזרחי מדינת ישראל. למרצחים שרצחו את ילדינו רק בגלל שהם יהודים, אנו אומרים: ניסיתם להחריב את המשפחה האהובה שלנו, אבל אנחנו חורקים שיניים וממשיכים, ונמשיך להיות פה ולגדל פה דור אחר דור.

"אנחנו רוצים להודות לעם ישראל שמחבק אותנו בשעה הקשה הזו ובמיוחד לצה"ל כולל יחידת דובדבן אשר לכדה את המרצחים, לאנשי השב"כ, למשטרה, ולפרקליטות הצבאית. כולם עשו את מלאכתם בצורה המקצועית ביותר, ונחשפנו דרכם לאצילות נפש גדולה. בצר הרחבתם לנו".
פיגוע טרור מאסר עולם משפחת הנקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד