א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

חילוקי דעות בקהילה החרדית: האם בריטניה תעזוב את האיחוד האירופי?

הבוקר ייפתחו הקלפיות בממלכה המאוחדת ומיליוני בריטים יתבקשו להכריע אם להישאר באיחוד האירופי • חילוקי דעות גם אצל החרדים: "בכל משפחה יש כאלה ויש כאלה"

לונדון: דניאל פלייש, פלאש90
לונדון: דניאל פלייש, פלאש90

,
אירופה במתח: רגע לפני פתיחת הקלפיות, מתנהל קרב צמוד בבריטניה בין מחנה התומכים בעזיבת האיחוד האירופי לבין התומכים בהישארות, גם הקהילה החרדית מפולגת בעניין.

46.5 מיליון אזרחים בריטים עומדים מחר בבוקר לצאת לקלפיות כדי להכריע בשאלה שעשוייה להשפיע לא רק על גורל אירופה כי אם גם על גורל העולם.

לפי סקר אחרון של מכון אופיניום 45% אחוזים מהנשאלים תמכו בעזיבת האיחוד, פער של אחוז בודד לטובתם, מול התומכים בהישארות. על פי הסקר תשעה אחוזים טרם החליטו מה יצביעו.

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, התומך בהישארות התרוצץ היום ברחבי המדינה כדי לשכנע בעמדתו את אזרחיו. "אם נעזוב", טען, נהרוס את ארצנו ואת יכולתנו לפעול ביחד עם שאר העולם". תמך בו גם יו"ר הלייבור, ג'רמי קורבין, שהופיע בעצרת התומכת בהשארות ומר: "הצביעו לעבודות, לזכויות העובד, למערכת הבריאות שלנו - הצביעו להישארות באיחוד האירופי"

כך גם עשו התומכים בהיפרדות ובראשם מנהיג המפלגה האנטי-אירופית UKIP, נייג'ל פראח וראש עיריית לונדון לשעבר, בוריס ג'ונסון, שאמר: ""אם לא נעזוב, נישאר לכודים בתא המטען של הרכב שמובל בכיוון לא ידוע על ידי נהג שלא מדבר אנגלית טובה".

ומה חושבים בקהילה היהודית? כמו בממלכה כולה בה הויכוח חוצה מפלגות וחוגים כך גם אין תמימות דעים בקהילה היהודית הבריטית.

בשטיבאלאך של סטמפורד היל החרדית בלונדון, התנהלו בשבועות אחרונים ויכוחים סוערים בין מחנה ה"רימיין" למחנה ה"ברקסיט". היו שחששו מההרס הכלכלי שעשויה להביא עמה ההיפרדות מאירופה ויש שחששו דווקא שגל ההגירה מאירופה הוא שעשוי להרוס את הכלכלה.

יוחנן ברייר, תושב לונדון מספר ל'בחדרי': "בכל משפחה כמעט יש כאלה ויש כאלה. אין החלטה ברורה מה לעשות. יש כאלה שלא משתתפים בויכוח, כי האמת שקשה לדעת מה טוב יותר. אצל רבים יש נטייה להצביע נגד ההישארות, כי חוששים מגל ההגירה מהמזרח התיכון, שעשוי לשטוף את המדינה ולהגביר את האנטישמיות".,

בלבול בקהילה היהודית,
,
אנגליה אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד