כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

תיעוד: ארבעה מאבטחים שמרו על האדמו"ר

עוד בלייבל'ה: חתונת דגל, כולנו אלפר, צלם מדופלם, שופט מתמיד ומפגש בין שני 'הטובים בכל הזמנים' • וגם: הציר החדש בין שר החינוך לנשיא מועצת החכמים • הח"כ שנתפס מסמס בנהיגה

תיעוד: ארבעה מאבטחים שמרו על האדמו"ר
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לביש מזלו של לייבל'ה, האירוע הגדול של השבוע היה גם זה שנעל אותו – קרי חתונת 'דגל', בתו של סגן ראש העיר בית שמש שמוליק גרינברג החביב עם בנו של מנהל ת"ת אחיעזר ורוגע נופש כהלכה יוסי גרז. באומדן זהיר במיוחד ובלתי מחייב בעליל מהמר לייבל'ה שהאירוע האפיל אפילו על ועידת דגל, והוא משתווה למפגן התמיכה של נציגי הסיעה במועמד לסגנות החיפאי מיכי אלפר.

ואם במיכי אלפר עסקינן, לייבל'ה פגש אותו בחיבוק חם בכניסה לאולם עם יו"ר הסיעה בירושלים, לייזר ראוכברגר, שנאמר 'כולנו אלפר'. ככלל, לכל אורך הערב הוצף אלפר באיחולים, ואין ספק שאם מועצת מעלה החמישה הייתה עורכת בחירות ברביעי בלילה באולמי 'סקויה', היה אלפר מוכתר כראש המועצה הבלתי מעורער.



עוד נצפו באירוע: שלושת ח"כי דגל, יו"ר המחלקה המוניציפאלית מנחם שפירא ורל"שו המסור אלי ארנד, אחיו של אותו ארנד – יהודה – שהגיע עם בוס משלו, סגן ראש העיר ירושלים יוסי דייטש, רב המשטרה משה גפני, חברי המועצה הדגלאים מכל רחבי הארץ, ראש העיר בית שמש והבוס הישיר של המחותן, ואפילו ח"כ מנחם אליעזר מוזס, שייצג בגאון את 'אגודה'. בין השיטין זיהה לייבל'ה גם נציג למשפחת פרוש, הלא הוא מוישי שהגיע לתת את ברכת 'המבשר'.

ואם בדגלאים עסקינן, בעת נסיעה ביום שלישי השבוע, עקב לייבל'ה אחר חבר הכנסת יעקב אשר שקוע במכשיר הסלולר. ככה זה כשאתה לא מסוגל לנוח לרגע.



ומ'דגל' לעיתון התנועה 'יתד נאמן', שחווה השבוע טלטלה לא פשוטה עם עזיבתו של אריק אליוביץ, מי שכיהן במשך 6 שנים כמנהל קשרי לקוחות במערכת ברחוב ז'בוטינסקי ופרש לדרך חדשה. לייבל'ה מאחל בהצלחה.

ואחרון מיתד נאמן: מזל טוב ליוסי סורוצקין, הבן של לייזר מהעצמאי ולב לאחים, לרגל מינויו לתפקיד המגיה ביומון של מרנן. לייבל'ה, קורא ותיק של מוסף שבת קודש, בדק ומצא כי סורוצקין עושה עבודתו נאמנה ומספר השגיאות הצטמצם באופן דרמטי.

ואם בשגיאות מביכות בעיתונים עסקינן, לייבל'ה חטף השבוע האחרון 'משבר', כאשר פתח את העלון הדתי 'שביעי', וגילה תמונה של הרב משה חיים לאו, מרבני העיר נתניה וכמעט רב בירושלים, עליה נכתב 'ראש ישיבת מרכז הרב'. מילא שבמגזר החרדי לא יזהו את ההבדלים בינו לבין הרב יעקב שפירא, אבל בעלון דתי לאומי?



ועוד בפרינט: הנהלת אחד השבועונים החליטה לעשות סדר בכל הנוגע לכתבות יח"צ בתשלום, ומעתה כל סיקור שכזה המגיע לגודל של עמוד, זוכה לכיתוב 'כתבת תשקיף'. לפני כשבועיים כבר התרחש המקרה הראשון, כאשר שני השבועונים היריבים פרסמו כתבת עמוד זהה, אך רק אחד הקפיד על גילוי נאות.

פינת האבל והמכאוב
הלוויית רעייתו של נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן, הייתה הזדמנות נדירה עבור לייבל'ה לעקוב אחרי מאבקי הכוחות בש"ס: מי שהופקד על במת הרבנים והושבתם בסדר בו חפצה התנועה וביתו של נשיא ה'מועצת' היו נאמן הבית משה פנחס ויוחנן דבדה (האיש שידיו רב לו בענייני רבנים). לייבל'ה מחפש אחר השניים ש'נעלמו' (את אחד מהם תוכלו למצוא בהמשך המדור, מבקר בצרפת).

ובצל האבל הכבד על פטירת הרבנית כהן ע"ה ובצל הצעקות חרד"ק שספג חייל חרדי בבית האבלים, נצפה היועץ האסטרטגי הבכיר ארי גלהר בסוד שיח עם מאיר פנחס, האיש אשר על הבית ברחוב היהודים ועושה דברו של בנו של חכם שלום - רבי יעקב. גלהר ופנחס סיכמו לעמוד בקשר, ולייבל'ה תוהה האם נרקם ציר חדש בין שר החינוך לנשיא מועצת החכמים.



ואילו את הש"סניק של ירושלים, סגן ראש העיר צביקה כהן, מצא לייבל'ה באחד האמשים השבוע כשהוא 'חוטף' מעריב דווקא בבני ברק, בשטיבלאך של איצקוביץ, כשצמוד אליו העוזר המסור יחיאל אברהם. כותב הטורים הפופולארי יענקי פרבר הזדמן למקום ותיעד.



והדגלאי של בית שמש, חבר מועצת העיר ישראל סילברסטין, תועד מחזיק בידיו את תיבת השירות בחנות שי ושלט בהנהלת מוטי הופשטין. ללייבל'ה נודע כי תיבה כזו תותקן במרכזים שונים בעיר בכדי להקל על תושבים שצריכים עזרה מלשכת חבר העירייה במגוון נושאים.



תאחלו רפואה שלמה לראש מועצת רכסים יצחק רייך, הזקוק לזוג קביים בתקופה האחרונה, לאור סדק ברגלו.

ואילו בבר מצווה שנערכה אמש במלון וולדורף אסטוריה בירושלים, חגג הנגיד והקבלן הבעלזאי אלי קליין את שמחת הבר מצווה לבנו (לא חתנו!) וברקע לייבל'ה מצא את לוזר קנופף מהמודיע חושף את ידו שנשברה וגובסה. רפואה שלמה.



בנוסף, טעם לייבל'ה מהעוגה היוקרתית באירוע ונהנה מתזמורתו המורחבת של רובי בנט שדפקה הופעה כרגיל.

מן הגורן ומן היקב
ביום שלישי, אחרי עוד יום עמוס בהפקות מוזיקליות, הגיע המנצח דודי קאליש לסעוד במסעדת 'הלו תימן' בירושלים. לייבל'ה אכל חמוצים וצפה בקאליש מתבשר להנאתו.



ומי שהשאיר השבוע עשן לקאליש, הוא הערשי וינברגר ממקהלת שירה, שפיקד על הופעת המקהלה במעמד הנחת אבן הפינה לבניין החסידות בבורו פארק, בהשתתפות הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח. יודעי דבר טוענים שאם הערשי היה מוותר על קריירה מוזיקאלית, הוא היה דובר החסידות בארה"ב, דוגמת אחיו שייעל'ה בארץ. מאידך, יש הטוענים שגם שייעל'ה יכל לוותר על קריירה עסקנית ולפצוח באחת מוזיקאלית.



ואפרופו ביקור הרה"צ מבעלזא: וולוי גוטמן, האיש והאגדה מהקבינט, חסיד מאקאווא מאנשי מונקאטש והיסטוריון מהלך, הגיע לקבל את פני הרה"צ כחתן גאב"ד מאקווא שמגיע לארץ. לייבל'ה כמובן קיבל תיעוד.



ואפרופו ביקורים בחו"ל: מי שנצפה השבוע בצרפת בביקור הבזק הלא מתוקשר של הרב הראשי הספרדי רבי יצחק יוסף, הוא דודו עמר, יועצו הכול יכול של הרב הספרדי ושל משרד הדתות. לייבל'ה תוהה האם יש קשר לעמאר אחר המתגורר במדינה.

במהלך מפגש עם שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים, פרסמה עו"ד רבקה שוורץ את הסטטוס הבא: "סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט משה דרורי. האחד שמנצל את הרגע שבו כולם מצטלמים, לעוד רגע של גמרא וקפה".



כעת הוא צלם מדופלם: תאחלו המשך הצלחה למיודענו הצלם המוכשר קובי הר צבי, לרגל קבלת התואר בתקשורת ומדעי המדינה בשעה טובה, לאחר שנים של מבחנים. לייבל'ה משוכנע שהתמונות שיביא הר צבי מהכנסת ייראו מעתה ואילך מרשימות בהרבה.



ואפרופו צלמים: צעירי צלמי המגזר לא נחים לרגל ועוברים מחתונת אדמו"ר למשנהו כדי לנצל את העונה הבוערת, בין לבין, התכנסו יהודה פרקוביץ', נפתלי לרר, אהרן גרבר ויענקי פוקס לתמונה.



בשעה שאתם קוראים את המדור, יצאו המעצב הישראלי ירון טל והמעצב הגרפי יהב הלוי למסע בעקבות האוכל היהודי, על מנת לעצב מחדש את המקום המוכר והאהוב - מעדניית 'בית ישראל - גולדיס' המשודרגת. הערב, הגיעה למקום צמרת העסקונה החרדית כדי לטעום ולהתפנק בהשקת המעדנייה המחודשת בכיכובו וניצוחו של היחצ"ן שרגא ניימן, מי שיצר השבוע דרמה בקהילת הבלק-ברי הישראלית שהיה ממייסדיה, כאשר הודיע על פרישתו לאחר עשור שנים.

ומי שמעדיף לחנוך סניפי מד"א, הוא שר הבריאות יעקב ליצמן, שנצפה השבוע בחנוכת סניף חדש באור עקיבא.

פינת המזל טוב
שמחה גדולה פרצה השבוע ברשת ובחוצות תימן עם היוודע הבשורה המרנינה כי העיתונאי איתי גדסי מרדיו קול חי חגג את הולדת בתו, והגיע בלי עין הרע לארבעה ילדים. לייבל'ה שולח ברכת מזל טוב חמה ולבבית מכל החברים בברנז'ה.

וברכת מזל טוב לבני הזוג הלר, הלוא הם חזן המשטרה ולא רק דובל'ה ורעייתו אשת יחסי הציבור שושי, לרגל שמחת הבר מצווה לבנם יהונתן שתיערך בשבוע הבא ביום שני.

הערב יבואו בברית הנישואין באולמי קראון פלאזה בירושלים כתב 'משפחה' שלומי גיל וארוסתו. לייבל'ה מבטיח השתתפות מלאה ומאחל בנין עדי עד.

ובגן ההדסים במודיעין עילית, יינשא ביום ראשון הקרוב נתן רבני שלייבל'ה זוכר אותו ככונן, וכמובן מני קרויס עם הלב הרחב. השבוע הוא נפגש לשיחה עם המסמס מוישי לבית ביכלר וביצע סיכומים אחרונים בענייני מוזיקה לאירוע.



ובראשון שלפני כן, התכנסה צמרת עולם הרפואה החרדי בגבעת שמואל סמוך ונראה לבני ברק, במסעדת יואליס ברחוב ביאליק, שם ערך האיש והלאומית אפרים רוזנשטיין שבע ברכות לבתו. לייבל'ה, שנאלץ באונס להבריז מהחתונה, הגיע למזלט ופגש את הקולגות ממאוחדת ומכבי שהתענגו על מקהלת 'יחד' בהובלתו של מוטי זילברברג הבלתי נלאה.

את איצ'ה שפירא תיעד לייבל'ה השבוע באולמי כתר הרימון בבני ברק עם הרבי ממכנובקא בחתונת בנו, כשהוא מוקף בארבעה מאבטחים.



ובאותו אירוע, נצפה איש התקשורת ידידיה מאיר עושה עבודתו העיתונאית נאמנה וטורח לצלם כאחד האדם.



ומאחורי הקלעים בחתונת שפירא, נצפו גדול המעבדים של כל הזמנים מונה רוזנבלום וגדול אמני הרגש של אותם זמנים מוטי שטיינמץ, משוחחים על מוזיקה ועוד.



ברכת מזל טוב ליו"ר אגודת ישראל במודיעין עילית איש העסקים הברסלבאי ר' נחמן בנשעיה לרגל הולדת בנו בשעה טובה.

וברכת מזל טוב לסגן עורך בטאון 'הפלס' ישעיהו ויין לרגל שמחת החלאק'ה לבנו שנחגגה בבית מורו ורבו הגר"ש אויערבך בשכונת שערי חסד בירושלים.



ברכת מזל טוב לחבר מועצת עיריית בני ברק גדליהו בן שמעון לרגל שמחת הולדת הבת.

שמחות גם בויז'ניץ: סגן ראש העיר בני ברק מנדל אייזנברג חגג ביום רביעי בלילה את שמחת נישואי בתו בשעה טובה וזכה לעלייה לרגל.

וברכות מאליפות לעסקן האלעדי המפורסם ברוך שטרן, שידיו רב לו בעשייה למען הכלל ולמען הפרט, לרגל רכישת הרכב החדש לאשתו בשעה טובה. את הרכב הישן מכר שטרן למורו ורבו הגר"י פלדמן.

ברכת מזל טוב לעסקן הצאנזאי הרב בערל שטמר, מאנשי ביתו הקרובים של האדמו"ר מצאנז, שהשיא את בנו השבוע בשעה טובה, לאירוע אליו הגיעו גם פוליטיקאים ועסקנים.

שמוליק גרינברג יעקב אשר רובי בנט חכם שלום לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד