כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

איש העסקים מוטי זיסר ז"ל הלך לעולמו

איש החסד, הגביר והתורם הגדול הלך הבוקר לעולמו בגיל 61, לאחר מחלה קשה

מוטי זיסר ז"ל. צילום: פלאש 90
מוטי זיסר ז"ל. צילום: פלאש 90

ברוך דיין האמת: בבית החולים הלך הלילה (ה') לעולמו איש העסקים הישראלי מוטי זיסר ז"ל, כשהוא בן 61 בפטירתו.

מוטי ז"ל נולד בשכונת 'התקווה' בתל אביב למשפחת ניצולי שואה יוצאי פולין, שהיו מחסידות סוכטשוב. בגיל שנתיים עברה משפחתו לבני ברק, שם למד בבית ספר יסודי והיה חניך בתנועת עזרא. זיסר למד בישיבת נתיב מאיר ושרת בצבא כקצין שריון במסגרת ישיבת ההסדר כרם דיבנה, והוא בעל תואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת בר-אילן.

רעייתו היא ברכה זיסר, בת עקיבא גור ז"ל סגן ראש עיריית בני ברק ונכדת הרב יצחק גרשטנקורן ז"ל, מייסד העיר בני ברק.

זיסר היה איש עסקים מצליח. הוא הקים את חברת "כוכב השומרון" עם איל ההון היהודי-בריטי זלמן מרגוליס, ובן דודו פנחס ארנרייך. במהלך השנים הקים חברות נוספות וחברתו זכתה במכרז להקמת המרינה בהרצליה.

היה עם לב חם לכל דבר שבקדושה וחסד ובמהלך חייו תרם מיליוני שקלים למפעלי צדקה, רווחה וחינוך בארץ ובעולם.

הוא תמך בארגון 'מאורות הדף היומי' שבראשות הגאון רבי חיים דוד קובלסקי כמו כן היה פטרון כולל הרב מנדל בבני ברק בהיותו קשור למקובל הצדיק רבי חיים משה מנדל זצ"ל שבירכו בעבר בעת שהיה חולה וזיסר החלים מהמחלה.

ביחד עם רעייתו ברכה הקימו את "קרן ברכה ומוטי זיסר", שיזמו את בנק מח העצם, בעלות 20 מיליון דולר. והקימו את בית החלמה לילדים ונוער חולי סרטן - "אורנית" בפתח תקווה. שני מפעלים אלו פועלים במסגרת ארגון החסד עזר מציון.

הוא הותיר אחריו חמישה ילדים. הלוויתו של מוטי ז"ל תתקיים מחר יום שישי בשעה 10:00 בבוקר בבית העלמין בקריית שאול שם ייטמן.


תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

זיסר. צילום: פלאש 90צילום: זיסר. צילום: פלאש 90
זיסר. צילום: פלאש 90

"מוטי נשאר בלי כלום"
בשנת 1999 חלה הקפיצה הגדולה ביותר בקריירה של זיסר, כשרכש את השליטה בחברת אלביט הדמיה. כמו כן, הוא הבעלים של חברת אלסינט. בעשור האחרון הספיק זיסר לבנות 40 קניונים בהונגריה, 12 מרכזי קניות בפולין ועוד מרכזי תיירות רבים ברחבי אירופה.

בשנת 2013 נקלעה חברת אלביט הדמיה למשבר כלכלי חמור ובשלהי אותה שנה אושר הסדר חוב עצום בהיקף של כ-2.5 מיליארד שקל, הסדר החוב הגדול ביותר בהיסטוריה של המשק הישראלי.

לפי מתווה ההסדר, נמחק לחברה חוב של 1.8 מיליארד שקל (תספורת של כ-70%), אשר הומר לכ-95% ממניות אלביט הדמיה (שיועברו לידי מחזיקי האג"ח ובנק לאומי), הונפקו שתי סדרות אג"ח חדשות בהיקף של 666 מיליון שקל, לא יינתנו אופציות לנושאי המשרה בחברה, וזיסר עצמו, שנאלץ לוותר על השליטה בחברה במסגרת ההסדר, לא ייהנה מפטור מתביעות עתידיות, בניגוד לשאר נושאי המשרה הבכירים בחברה.

מספר חודשים לאחר ההסדר, בנק הפועלים החל בתהליכי עיקול לוילה של זיסר בפתח תקוה, בעקבות חובות של כ-16 מיליון שקל. "להוציא מאיתנו יותר ממה שיש לנו כבר אי-אפשר, ואנחנו מוכנים גם לזה", אמרה באותה תקופה בראיון לחדשות ערוץ 2 אשתו של זיסר, ברכה. "אנחנו מנסים להחזיר את המקסימום כסף שאנחנו יכולים". בהתייחסה להסדר החוב אמרה זיסר כי "אנשים עושים טעויות, אנחנו לוקחים אחריות. אני חושבת שההסדר שנחתם נבע כתוצאה מנטילת אחריות - מוטי נשאר בלי כלום".
מוטי זיסר הלוויה סוכטשוב איש עסקים מח עצם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד