כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הנציבות נגד מינוי רבקה פאלוך ליועצת נתניהו

יועצת ראש הממשלה נתניהו לענייני חרדים זוכה לביקורת מצד נציבות שירות המדינה, שטוענת כי היא אינה ראויה לכהן בתפקיד

מתווכת? נתניהו וחרדים, צילום: פלאש90
מתווכת? נתניהו וחרדים, צילום: פלאש90

נציבות שירות המדינה דורשת לעצור את מינוי של רבקה פאלוך ליועצת החרדית לראש הממשלה נתניהו, זאת לאחר שבמשפטו של חיים רמון לפני תשע שנים קבע בית המשפט כי נפלו פגמים בעדותה.

כזכור, 'בחדרי חרדים' פרסם לראשונה כי פאלוך מונתה ליועצת לענייני חרדים במשרד ראש הממשלה. פאלוך נחשבת למקורבת לרעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, וכיהנה כיועצת חרדית של אריאל שרון כראש הממשלה ב-2001 עד 2006.

כאמור, כעת המינוי נתקל בקשיים מצד הממונה על המשמעת בנציבות שירות המדינה עו"ד אסף רוזנברג, ששיגר מכתב אל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט וביקש לעצור את מינויה של פאלוך כיועצת לענייני חרדים.

במכתב למנדבליט כתב רוזנברג כי - "מאחר שמדובר במשרת אימון שפטורה ממכרז, אז הפן הערכי הנורמטיבי של המועמדת נבדק על ידי אגף המשמעת, בהסתמך על נוהל בחינת התאמתו של מועמד למשרה בשירות המדינה מועמדים בעלי עבר פלילי או משמעתי ומועמדים שתלויים ועומדים כנגדם הליכים פליליים או משמעתיים.

"בכללים נקבע כי במקרים בעלי רגישות ציבורית גבוהה או משרות בכירות, לפי שיקול דעת הנציב או הממונה על המשמעת, יש לערוך התייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה או בא כוחו. טרם מינויה נערכה בדיקה במשרד היועץ המשפטי לממשלה ובנציבות שירות המדינה בעניין קיומו של עבר פלילי או משמעתי, וכן נסיבות סיום העסקתה במשרד ראש הממשלה בתפקידה הקודם כיועצת ראש הממשלה לענייני חרדים. לאחרונה נודע על עדות שלה במשפטו של השר לשעבר חיים רמון וכי בית המשפט קבע כי נפלו פגמים בעדותה בפן הנורמטיבי".

חברי כנסת חרדים אמרו לדה מרקר כי הם אינם זקוקים ליועצת שתקשר בינם לבין לשכת ראש הממשלה, עמדה זו גם הובהרה על ידי חלק מהם ללשכת ראש הממשלה. להערכתם, מינויה לתפקיד נובע בעיקר בשל קרבתה לאשת ראש הממשלה, שרה נתניהו.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה לדה מרקר כי "לרבקה פאלוך ניסיון כיועצת לראשי הממשלה. מינוייה אושר על ידי כל הגורמים המוסמכים ולראייה מסמך של אפרת בכר מאגף המשמעת בנציבות שירות המדינה מ-7 בדצמבר 2015 שנשלח אל פאלוך הקובע כי 'לא נמצא בעניינך עבר משמעותי כלשהו'".
ראש הממשלה נתניהו רבקה פאלוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד