כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

המשגיח של חברון מגבה את ראש ישיבת 'אור ישראל' הרב יגאל רוזן

בעקבות פרסום הקלטות המשמיצות את הרב רוזן, הוציא הבוקר הרב שלמה פלאי, משגיח בישיבת חברון, מכתב חריף נגד 'הפלג הירושלמי'

הרב שלמה פלאי שורף את עיתון 'הפלס' לפני שנה
הרב שלמה פלאי שורף את עיתון 'הפלס' לפני שנה

משגיח ישיבת חברון הגאון רבי שלמה פלאי, הוציא לאור מכתב בו הוא תוקף בחריפות את אלו המשמיצים את הגאון רבי יגאל רוזן ראש ישיבת 'אור ישראל' ואת הפלג הירושלמי בכללותו. במכתב הארוך מגולל הרב פלאי את קורות השבועות האחרונים, ומגנה את יריביו בתארים קשים.

הרב פלאי: "לאור המעשים הנבזים והשפלים שנעשו בתוכינו בחודש האחרון, בהוצאת כתב פלסתר שפל ומכוער ביותר על אדם גדול והפצתו באכזריות ברחובות קריה, וברשעותם השליכו את זה גם לתוך גן ילדים שקשור אליו. כאשר קוים בחלק מאנשי הכת דברי חז"ל "כשהם יורדים הם יורדים עד התהום" שעל פי השמועה הם אלו שעודדו ועזרו להפיץ ולפרסם אצל כל איש ואשה נער ונערה דברי תועבה ותיעוב מהגרועים ביותר.

"שכרו חקיין שיתחזה כאיש ציבור הדואג לטובת הציבור והוא התקשר לאנשים חשובים להקליט אותם, לקחו את ההקלטה סילפו וערכו אותה בצורה שפילה ובזויה והפיצו לתוך אלפי בתים חצאי משפטים של דברי תיעוב וכיעור, והכל במטרה להכפיש ולהפחיד את מנהיגי הציבור שבמסירות נפש פועלים לטובתינו".

הרב פלאי מתאר את אופן פרסום ההקלטות נגד הגאון רבי יגאל רוזן ראש ישיבת אור ישראל - "פרסמו באלפים רבים של שיחות המגיעות בעל כרחינו לתוך ביתנו דברי ביקורת חריפים נוקבים ונוראיים של דברי בלע ביזוי והשפלה על ראש ישיבה מפורסם ונכבד, והכל כדי להשמיצו בפני תלמידיו. בערב יום מתן תורתינו הדפיסו אלפים רבים של מודעות רחוב שבהם דברי ליצנות בוז וקלס להשמיץ בדברי בלע את ראשי ומנהלי ועד הישיבות.

"הערלכער נציג שלהם פער את פיו המטונף ברבים והטיל דופי בצורה גסה ובוטה תוך הזכרת שמותיהם של נציגי הציבור. כשראיתי ושמעתי את כל המעשים הנ"ל שמצטרפים למאות רבות של מעשי נבלה שנעשו על ידיהם בשנתיים האחרונות חם ליבי בקרבי, בהגיגי תבער אש ממעשיהם של "הקנאים החדשים, המשכילים הישנים" ראיתי לנכון לבוא במכתב להביע את הכאב, הזעקה, הסלידה, התיעוב , והכיעור, שיש לרבים במחנינו מאופן וצורת הפעולות של רודפי עולם התורה המתחזים לשומרי עולם התורה באופן תמידי, ולהביע מחאה רבתי ולחפש עצה איך להשיב מלחמה שערה".

בהמשך, תוקף הרב פלאי את עורך יתד לשעבר נתי גרוסמן, כיום עורך 'הפלס': "אוי לנו שכך עלתה בימינו שמתוך תוכינו קמו עלינו לבלרים מסיתים ומדיחים ששורש וסיבת הדבר שהם יוצאים כנגדנו הוא מזה שהם הורגלו שנים רבות לאחוז בהגה הפרסום, שעל ידו קיבלו את השליטה על ציבור בני התורה החרדים לדבר ה', ועל הנעשה בתוככי עולם הישיבות.

"כאשר מרנן ורבנן ראו את הצביעות שלהם, את העזות מצח הנוראה שיש להם, את ההרס והחורבן שהם הביאו על הנהגת הציבור בחוצפתם ובעזותם, זרקו אותם מלאחוז בכוח הפרסום. ומאז שהם נזרקו הוציאו ובזבזו הון עתק מכספי צדקה של הציבור החרדי כדי לאחוז ולהשאיר בידם את כוח השליטה, וביודעם כי אין שום הצדקה לבזבוז העצום הזה הם מחדשים חדשים לבקרים גזירות דת שלא היו ולא נבראו. וכבר העידו עליהם תלמידי חכמים גדולים שהירבעם בן נבט של דורינו שמאז ומתמיד היה לו קשרי חברות וידידות עם הגרועים השפלים והנבזים שבתקשורת, הוא מעביר להם ידיעות המשתלמות לו מכל העולה על רוחו, ומהפה שיצר והעביר את הידיעות הוא לוקח ועושה כותרות אדומות בכלי הפרסום ובמודעות רחוב ענקיות על הגילויים של הגזרות החדשות והכל כדי לתת לגיטימציה להון העתק המבוזבז, לקבל את כח השליטה באומרם אנו חייבים לתחזק את כלי הפרסומת כדי לשמור ולהציל את היהדות החרדית"

"הוא ביחד עם שאר חבר מרעיו מחפשים השכם והערב מתחת לפני האדמה היכי תמצ'ס איך לעשות כותרות כדי להראות לכל התמימים עד כמה אמצעי הפרסום וקו המערכה נחוצים ונצרכים, והכל במטרה להמשיך ולהחזיק בשליטה על הציבור על ידי שכלי הפרסום יהיו בידם".

הגר"י רוזן ראש ישיבת אור ישראלצילום: הגר"י רוזן ראש ישיבת אור ישראל
הגר"י רוזן ראש ישיבת אור ישראל

שוב חוזר הרב פלאי לנעשה לגר"י רוזן וכותב - "בעזות פנים נוראה הרעלתם את כל תלמידי ואוהדי ראש ישיבה נכבד וחשוב כאשר שלחתם לאלפי בתים את דברי הנאצה, החירוף והגידוף, שנאמרו כנגדו, במטרה להפחיד להשפיל ולבזות את כל מי שלא מסכים לשקרים לכזבים ולזיוף שלכם, ידועים השיטות שלכם שכביכול עושים בתמימות עצרת חיזוק כשהמטרה האמיתית היא להקליט ולקחת מתוך הדברים הנאמרים חומר תעמולה כפי הצורך שלכם כדי להכפיש את ציבור בני התורה בכל העולם.

בנוסף, "החרד החדש ההדיוט הישן שהכתרתם אותו בתואר ה"ערלכר נציג" של בני התורה פער את פיו בדברי הבל וריק הכפיש והשמיץ ברבים לעיני כל את מנהיגי ונציגי הציבור בהזכרת שמותיהם תיאר אותם כשתקנים ופחדנים וכו' צבוע שכמותך הרי בעתיד הקרוב יתגלה לעיני כל את ההסכמים החשאיים שעשו חבורת היועצים שלכם ויתגלה איך שמכרתם כל דבר שבקדושת ירושלים עבור בצע קבלת שלטון ושליטה ועכשיו אתם לא מתביישים להציג עצמכם כשומרים האמיתיים של קדושת עיר הקודש, ביד ימין אתם משתפים פעולה להחריב ולקלקל את קדושת ירושלים וביד שמאל אתם זועקים ונותנים עצות לאסור על כלל ישראל לבוא לכותל וכדו'. הגיע הזמן שהערלכר נציג שלכם יפסיק לבזות את אביו האציל זצ"ל ולסתום את פיו".

"העולה על כולנה הוא מה שקיבלנו ידיעות מאנשים שבתוכם שנשארו עדין עם קצת מצפון שהעידו שהמגמה של הני כלבא חציפא היא להפחיד להכפיש לבזות ולהשמיץ את כל ראשי ומנהיגי הציבור כדי לקעקע ולהרוס את הנהגת הציבור במטרה לכבוש את השלטון והשליטה. אין לי שום ספק שדינם כדין מסית ומדיח שנאמר עליו "שקץ תשקצנו "וכו' "לא תחמול ולא תחוס עליו".
הרב פלאי חברון הרב יגאל רוזן הפלג הירושלמי נתי גרוסמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד