י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לאחר 80 יום: דיון על שחרורו של הרב ברלנד

כבר שמונים יום שמנהיג שובו בנים שרוי במעצר - הבוקר התקיים דיון בעניינו, לדון האם לשחררו למעצר בביתו

הרב אליעזר ברלנד
הרב אליעזר ברלנד

 

לאחר שמונים יום בכלא - הבוקר (ה') החל הדיון בעניינו של הרב אליעזר ברלנד, ראש קהילת 'שובו בנים', בבית המשפט ביוהנסבורג. ממידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי הרב לא נוכח בדיון.

היום יכריע השופט האם הרב יוכל להשתחרר למעצר בית לאחר 80 יום, בהם הרב עצור בכלא המקומי. כאמור, הרב לא נוכח בדיון, אלא רק עו"ד בכירים מיוהנסבורג וגבאיו של הרב. בימים אלה ממתינים עורכי דינו של הרב לחתימת שר המשפטים המקומי, אך אין כל קשר לדיון היום.

בחצר 'שובו בנים' מתרכזים בכל רחבי הארץ כעת לעצרות תפילה למען שחרורו של הרב. בנוסף, נערך תיקון הכללי גדול בציון רבי נחמן באומן להצלחתו.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף לראשונה לפני כחודש שבועות כי מנהיג קהילת 'שובו בנים' הגאון רבי אליעזר ברלנד יוסגר לישראל בהסכמתו. אך לאחר כשבוע מהדיווח על ההסגרה, החליט הרב שלא לחזור לישראל.

במקביל בהקלטה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים' בערב חג השבועות נשמע הרב אומר - "שיהיה חג מתן תורה אמיתי, הרב החליט להישאר ביוהנסבורג ולנצח ביהונסבורג את כל עלילות הדם שעושים עליו, משפט דרייפוס זה קטן כנגד המשפט שעושים לרב.

"מבקשים מכולם לאזור חיל לחלץ את ידיהם ולשנס את מותניהם ולהילחם בכל הסטרא אחרא החדשה שרוצה לעקור את הכל התורה מיסודה, ועוד מלפני מתן תורה. וברגע זה יתבטל כל היצר הרע והסטרא אחרא החדש. וכל אלו שתורמים ביד רחבה לרב ביוהנסבורג ללחום את המלחמות שלו שיוכל לנצח, יזכו שיוציא אותם מיצר הרע, ויקבלו את עשרת הדברות בכל דקה ובכל שנייה".

הרב אליעזר ברלנד יוהנסבורג הרב הנמלט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד