ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

הגר"ח קנייבסקי התעניין: "איך עובד מזגן אינוורטר?"

שלא כהרגלו, השקיע הגר"ח קנייבסקי דקות ארוכות בשיחה עם מנהלי אלקטרה מיזוג אוויר ואקלים, בכדי להבין כיצד פועל ההתקן המהפכני המונע חילול שבת במזגנים • ומדוע עלה שמו של ארגון 'שותפים לתורה'?

הגר"ח קנייבסקי התעניין: "איך עובד מזגן אינוורטר?"

מי שנקלע ביום חמישי האחרון למעונו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי היה נתקל במחזה לא שגרתי. מרן שר התורה רכון על מכשיר אלקטרוני ומנסה להבין כיצד הוא פועל. האורחים הם מנהלי 'אלקטרה מיזוג אוויר ואקלים' שהגיעו להציג את הפתרון המהפכני שלהם למזגן ללא חשש חילול שבת.

מסתבר שבמזגנים החדישים הקיימים כיום בשוק, ישנן פונקציות מסוימות היודעות לווסת מעצמן את הטמפרטורה לפי נוכחות האנשים בחדר. שימוש במזגן כזה עלול כמובן לגרום לחילול שבת ונוצרה בעיה הלכתית. אלקטרה הייתה הראשונה שהרימה את הכפפה בנושא. במענה לפניית ארגון 'משמרת השבת' היא החליטה להשקיע משאבים בהתקן מיוחד שמנע פעולה זו. בשיתוף חברת אלביט פותח התקן המהדרין, המתאים לכל סוגי המזגנים של אלקטרה, גם הרגילים וגם אינוורטר.

הגר"ח קנייבסקי הידוע בהקפדתו המיוחדת בנושא שמירת השבת, שוחח עם מנהלי החברה דקות ארוכות וחקר אודות הפעולה הטכנית של ההתקן. בשיחה זו אף עלה נושא העזרה לקהילה של חברת אלקטרה, שנענתה ברצון לארגון "שותפים לתורה" ופרסה את חסותה על חלוקת המלגות הקרובה לעמלי התורה.

הגר"ח קנייבסקי התבטא בחמימות רבה כלפי מנהלי החברה על הירתמותם למען קדושת השבת ועמלי התורה, והביע את שמחתו ע"י ברכות אישיות ובמילים "יישר כוחכם".

מנהלי חברת אלקטרה הביעו את התרגשותם מהביקור הנדיר והממושך במעונו של שר התורה. מנכ"ל 'אלקטרה מיזוג אוויר ואקלים' מר יגיל וויט אמר: "זכינו בברכתו הנאמנה של מרן הגר"ח קנייבסקי. שמחנו להיות הראשונים שנרתמים לנושא השבת בפיתוח התקן המהדרין, מתוך הקשר העמוק של החברה עם הציבור החרדי והבנת צרכיו ההלכתיים והעסקיים. כחברת מיזוג האוויר המובילה בישראל, נמשיך את שיתוף הפעולה ההדוק עם החברה החרדית, ומה מתאים יותר מאשר סיוע לעמלי התורה דרך ארגון 'שותפים לתורה' בכדי שיוכלו להמשך ולשקוד על תלמודם".
אלקטרה הרב חיים קנייבסקי התקן שבת מזגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד