י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בשורה: שכר עובדות המקוואות יזנק ב-17.5%

בשיתוף פעולה בין יו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו״ר ועדת הכספים ח״כ משה גפני ונציגי המועצות הדתיות, יוצא היום לדרכו מהלך פורץ דרך לשדרוג דרמטי בשכר עובדות המקוואות

מקווה. צילום: Uri Lenz/FLASH90
מקווה. צילום: Uri Lenz/FLASH90

ההסתדרות ממשיכה להביא הישגים פורצי דרך למגזר החרדי. היום (ה) בצהריים חתם בלשכת יו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן יו״ר ״חבר המועצות הדתיות״ מר שלמה תנעמי, על הסכם השכר החדש לבלניות, עליו חתמה כבר ההסתדרות כנציגת הבלניות ומשרד האוצר. חתימתו של תנעמי כנציג המעסיקים תביא לכניסת ההסכם לתוקף ולשיפור השכר כבר מהחודש הקרוב.

הבלניות יזכו לתוספת שכר של 1,000 שקל, ככל העובדים במשק, כבר במשכורת הקרובה, וכן לעלייה מדורגת של 17.5% בשכרן בפעימות שכר עד לסוף 2017. בינואר 2017 יזכו הבלניות למענק נוסף של 1,000 שקל לפי תנאי הסכם השכר הכללי החדש שנחתם בין ההסתדרות לאוצר. יודגש, כי לנוכח שכרן הנמוך של הבלניות עמדה ההסתדרות על החרגת תוספת השכר מכלל רכיבי ההשלמות השונות בשכר, זאת כדי למנוע את האפשרות, שתוספות השכר לא יבואו לידי ביטוי מעשי, בשכר הנטו של הבלניות.

את המהלך להעלאת שכר הבלניות הובילה ההסתדרות באמצעות החטיבה החרדית בהסתדרות בראשותו של עו״ד רפי מלאכי שיחד עם הרבנית רבקה צ׳יקוטאי, חברת הנהגת ההסתדרות ובתו של מרן הגר״ע יוסף, ליוו בשנים האחרונות את המאבק מקרוב. שותף מרכזי למאבק היה גם יו״ר וועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני, שליווה מקרוב את הבלניות במאבקם לשינוי בשכר המשפיל לו זכו, תוך הקדשת משאבי זמן רבים בפגישות ובדיונים בוועדת הכספים על מנת להוציא לפועל את המהלך.

בשבועות האחרונים נערמו מכשולים של הרגע האחרון שאיימו על הצלחת המהלך. המרכזי שבהם היה סירובם של נציגי המעסיקים, לחתום על ההסכם שיחייב אותם להקצות כספים מתקציבם השוטף של המועצות הדתיות, בלי שיפוי נגדי ממשרד האוצר לתוספת תקציבית שתאפשר להם לממש את המהלך. אלא שבעקבות התערבותם של יו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ויו״ר ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני, שדרשו מהמועצות הדתיות לחתום על ההסכם, ניאות יו״ר ״חבר המועצות הדתיות״ להכניס את ההסכם לתוקף במיידי.

יו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הדגיש: ״יש חשיבות רבה לחיזוק המועצות הדתיות. אפשר לומר בלב שלם כי הבאנו הישג חשוב מאוד לבלניות ולבני ביתם. נמשיך לפעול ולעשות למען הציבור החרדי, לחיזוקו והצלחתו בעולם העבודה״.

הגב׳ נחמה שולמן נציגת הבלניות בוועדה וחברת קבוצת ״אדוות״ אמרה היום: ״אחרי שנים של עבודה מאומצת אני שמחה שאנו עדים לתחילתו של תיקון עוול אדיר ומתמשך של עשרות שנים, לתיקון שכרן ומעמדן של הבלניות״.

יו״ר החטיבה החרדית בהסתדרות, עו״ד רפי מלאכי אמר: ״אנחנו שמחים מאוד עבור הבלניות שעושות עבודת קודש בשעות לא קונבנציונאליות, שבתות חגים ומועדים מתוך אמונה ותחושת שליחות. עם מילות הערכה בלבד כידוע לא הולכים למכולת ולכן אנו שמחים שחרף כל הקשיים עמד יו״ר ההסתדרות על הוצאת המהלך אל הפועל גם בשלב חתימת הסכמי השכר במשק וגם עכשיו. אנו עומדים בפני שורת מהלכים משמעותיים, שישנו באופן יסודי את מעמדם ורווחתם של עובדי המועצות הדתיות״.
בלניות מועצות דתיות מקוואות שכר הסתדרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד